گام های نهایی ستاد تسهیل برای بازگشایی مجدد قطب صنعت چاپ در شمال کشور

گام های نهایی ستاد تسهیل برای بازگشایی مجدد قطب صنعت چاپ در شمال کشور

میثم زالی، دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور در سفر به استان گیلان از نزدیک در جریان مراحل اجرایی فعال شدن واحد تولیدی ایحاگستر که قریب بر ۹ سال تعطیل بوده و با پیگیری ستاد تسهیل روند بازگشایی مجدد آن از سه هفته پیش آغاز شده است، قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا، در این بازدید یکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که برای کمک به بازگشایی مجدد این واحد تولیدی اعلام آمادگی کرده است و همچنین مدیران استانی وزارت صمت نیز حضور داشتند.
زالی در حاشیه این بازدید در گفت و گو با رسانه ها با اشاره به وجود بیش از ۲۴۰۰ واحد تولیدی تملک شده توسط بانک ها گفت: متاسفانه بعضا این واحدها پس از تملک توسط بانک، تعطیل شده و وضعیت مشابه واحد ایحاگستر پیدا می کنند. دستگاه های صنعتی و تولیدی که برای راه اندازی، وارادات و بعضا ساخت آن هزینه های بسیاری شده، پس از تملک توسط بانک، بلا استفاده شده و به دلیل راکد شدن، برای راه اندازی مجدد آن ها نیز باید هزینه بسیاری صورت گیرد.
وی افزود: هر کس ذره ای دلسوزی و عرق نسبت به بیت المال و سرمایه های ملی داشته باشد از دیدن واحدهای تولیدی که اینگونه تعطیل شده اند شرمسار خواهد شد.
دبیرستاد تسهیل و رفع موانع تولید خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های ستاد تسهیل، معرفی سرمایه گذاران بخش خصوصی به واحدهایی است که احتیاج به سرمایه گذاری دارند. قطعا ترجیح سرمایه گذاران این است که به جای هزینه برای ایجاد واحد صنعتی جدید، سرمایه خود را در واحدهای راه اندازی شده وارد کنند.
گفتنی است ستاد تسهیل در بازدید سه هفته پیش دبیر این ستاد از واحدهای صنعتی استان گیلان در جریان مشکلات واحد تولیدی ایحاگستر قرار گرفت. روند بازگشایی این واحد صنعتی با پیگیری های ستاد در مراحل پایانی است و با حضور سرمایه گذار بخش خصوصی این قطب صنعت چاپ و نشر شمال کشور به زودی به چرخه تولید بازخواهد گشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *