گام های رو به جلو منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال جهش تولید

گام های رو به جلو منطقه ویژه اقتصادی پیام در سال جهش تولید

سال ۹۹ در حالی آغاز شد که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید نامگذاری شده، نامگذاری که نشان از اهمیت بخش اقتصاد و لزوم توجه هر چه بیشتر به تولید داخلی در توسعه و پیشرفت کشور دارد.


به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، با توجه به اینکه معظم له به خصوص طی سال های گذشته تاکید خود را بارها بر اهمیت دادن به توان داخلی بیان کرده و نامگذاری شعارهای سال بر همین مبنا نیز به خوبی نشان دهنده این مهم بوده، تحقق هر چه بیشتر آن نیازمند ایجاد عزمی راسخ در کشور بود.
یکی از دستگاه هایی که به خصوص طی سال های اخیر در این راستا گام های بلندی برداشته و توانسته بسیاری از ظرفیت های خود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کند، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام است.
حمایت از تولید داخلی، توسعه اشتغال و استفاده هر چه بیشتر از توان متخصصان داخلی در کنار سایر فعالیت های منطقه از جمله گمرک تخصصی، افزایش مسیرهای پروازی مسافری، توسعه فعالیت ها در بخش آی.سی.تی و آی.تی از جمله برنامه ها و اهدافی بود که به صورت جدی در منطقه پیگیری وبخش عمده ای از آنها اجرایی شده است.
همچنین یکی از فعالیت هایی که در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، با هدف حمایت از سرمایه گذاران داخلی، خارجی و تسهیل حضور آنها در منطقه در حال انجام بوده و هست، توسعه زیر ساخت ها است.
زیر ساخت هایی که از نیازهای عمده برای حضور بخش تولید و سرمایه گذاران است و به همین منظور در سالی که به نام جهش تولید نامگذاری شده با هدف حمایت از اشتغال و تولید در دستور کار منطقه قرار گرفته است.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به توسعه زیر ساخت ها در این منطقه عنوان کرد: زیر ساخت ها با هدف گسترش سرمایه گذاری های داخلی و خارجی و کمک به توسعه تولید و اشتغال در منطقه ویژه توسعه می یابند.
نادر ثناگو مطلق با اشاره به وجود شرکت های مختلف داخلی و خارجی در منطقه افزود: یکی از اولویت های منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام این است که با توسعه زیر ساخت ها زمینه حضور هر چه بیشتر این شرکت فراهم شود.
وی اضافه کرد: در همین راستا از جمله برنامه هایی که امسال در دستور کار منطقه ویژه قرار گرفته و طی ماه های آینده به صورت کامل اجرایی خواهد شد، توسعه شبکه برق به عنوان یکی از مهم ترین زیر ساخت های مورد نیاز بخش تولید است.
ثناگو مطلق گفت: برای تحقق این مهم، قرارداد همکاری بین منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با شرکت توزیع نیروی برق البرز منعقد شد.
وی ادامه داد: این قرارداد به منظور اجرای شبکه ۲۰ کیلوولتی، شبکه روشنایی معابر و پست های هوایی به همراه تهیه، حمل و نصب تجهیزات مرتبط با ۲ پهنه از اراضی فاز ۴ منطقه و بلوار ۹۰ متری منعقد شده است.
ثناگو مطلق گفت: بالابردن کیفیت، صرفه جویی در هزینه ها و کاهش زمان اجرا از جمله مواردی است که در این قرارداد ذکر شده است.
وی ادامه داد: با اجرایی شدن این طرح که در آینده نزدیک به بهره برداری می رسد، یکی از مهم ترین زیر ساخت های مورد نیاز در منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ایجاد که با راه اندازی آن در استقبال هر چه بیشتر سرمایه گذاران برای حضور در منطقه و توسعه فعالیت های بخش تولید تاثیر بسزایی داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *