کسب‌وکارهای نوپا ۱۵۱ میلیارد ریال وام کم‌بهره می‌گیرند

کسب‌وکارهای نوپا ۱۵۱ میلیارد ریال وام کم‌بهره می‌گیرند
با موافقت سازمان فناوری اطلاعات ایران؛
کسب‌وکارهای نوپا ۱۵۱ میلیارد ریال وام کم‌بهره می‌گیرند

بررسی‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ۷۲ درصد کسب‌وکارهای نوپا دچار خسارت شده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا و به نقل از آثار اقتصادی کرونا، سازمان فناوری اطلاعات ایران، به عنوان دبیرخانه تسهیلات وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در گزارشی به اقدامات انجام گرفته در راستای حمایت از کسب‌وکارهای آسیب‌دیده از ویروس کرونا و فراهم آوردن شرایط لازم برای پشتیبانی از شرکت‌­های متقاضی پرداخته است.

بر اساس این گزارش، حمایت‌ها در قالب پرداخت تسهیلات کم‌بهره (۹ درصد) برای شرکت‌هایی انجام شده که در حوزه خدمات فروش بلیط، تور و گردشگری، پلتفرم‌های ارائه خدمات تحویل غذا و پلتفرم‌های ارائه خدمات در محل و تولید نرم‌افزار فعال هستند.

این گزارش می‌افزاید سازمان فناوری اطلاعات به منظور دسترسی همگانی، شرایط ثبت نام در سامانه نوآفرین را به گونه‌ای طراحی کرده که کلیه متقاضیان بتوانند تقاضای خود را از طریق سامانه یاد شده ارائه کنند. همچنین، شرکت‌هایی که در این چهار حوزه فعال نباشند، این شانس را داشتند تا پس از بررسی در کمیته سه نفره، چنانچه آسیب آنها از کرونا احراز شود، تسهیلات یاد شده را دریافت کنند.

با هم در سایت کرونومی خواندیم:

  • رشد ۱۶۸ درصدی پرداخت تسهیلات کرونایی
  • حمایت ۵۰۰ میلیارد تومانی از طرح‌های مقابله با کرونا

بر اساس گزارش سازمان فناوری اطلاعات، پس از اعلام عمومی طرح، ۱۷۷ شرکت فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تقاضای خود را از طریق این سامانه ارائه کردند که پس از ارزیابی‌­های لازم و طرح موضوع در کارگروه وام وجوه اداره شده وزارت، تعداد ۷۵ شرکت حائز شرایط لازم تشخیص داده شدند. در مجموع پرداخت مبلغ ۱۵۰،۹۰۰ میلیون ریال به آنها مورد موافقت قرار گرفت و مراتب به منظور طی مراحل نهایی به شرکت پست بانک ایران منعکس شد.

علاوه بر این هماهنگی‌­هایی نیز با صندوق نوآوری و شکوفایی به عمل آمده است و ۲۲ شرکت نیز که حائز شرایط صندوق بودند، برای دریافت تسهیلات به صندوق مذکور معرفی گردیدند و مقرر گردید جمعاً مبلغ ۶۴۱،۷۵۰ میلیون ریال نیز تسهیلات کم بهره به شرکت‌های مذکور پرداخت گردد که مراحل اداری آن نیز در حال انجام است.

۸۰ شرکت دیگر نیز که ثبت نام کرده­‌اند به دلیل عدم کفایت و نقص مدارک ارسالی واجد شرایط تشخیص داده نشده‌اند و عدم امکان پرداخت تسهیلات به آنها ابلاغ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط