پیشرفت مناسب ساخت ۳ هزار مسکن ملی

رشد سبد پروژه های در دست ساخت شرکت سرمایه گذاری مسکن/ پیشرفت مناسب ساخت ۳ هزار مسکن ملی
رشد سبد پروژه های در دست ساخت شرکت سرمایه گذاری مسکن/
پیشرفت مناسب ساخت ۳ هزار مسکن ملی
مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن با تاکید بر اینکه این شرکت از پروتکل ها و استانداردهای احداث عدول نمی کند و همین موضوع موجب استقبال متقاضیان مسکن از خرید واحدهای مسکونی ساخته شده می شود گفت: سبد پروژه های در دست ساخت شرکت سرمایه گذاری مسکن با یک رشد مناسب به ۱۰ هزار واحد مسکونی رسیده است.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از بانک مسکن_ هیبنا، روزبه ظهیری هاشمی در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری مسکن با توجه به رکود ساخت و ساز چه وضعیتی دارد؟ و اینکه گفته می شود واحدهای ساخته شده شرکت سرمایه گذاری مسکن با قیمت های بالا ساخته می شود را قبول دارید؟ گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن در یک بازار رقابتی به نام بازار مسکن فعالیت می کند که بازاری اقتصادی و آزاد است. بنابراین در این بازار ، خریدار و متقاضی مسکن است که تصمیم می گیرد چه بهایی را برای چه واحد مسکونی پرداخت کند.

وی افزود: مقایسه ساخت و ساز مسکن از سوی شرکت سرمایه گذاری مسکن با برخی سازنده ها و یا بساز بفروش ها نشان می دهد که برای برخی از سازنده های مسکن کیفیت شاید مهم نباشد و تنها به ظاهر ساختمان توجه کنند. اما شرکت سرمایه گذاری مسکن علاوه بر ظاهر ساختمان ها، به شدت به پروتکل ها و استانداردهای ساخت و ساز اعتقاد داشته و از آن عدول نمی کند.

ظهیری هاشمی ادامه داد: این اعتقاد و این استانداردها باعث شده تا متقاضیان مسکن نسبت به خرید واحدهای مسکونی شرکت سرمایه گذاری مسکن واکنش مثبت داشته و استقبال خوبی از خود نشان دهند. این وضعیت نشان می دهد که متقاضیان واقعی مسکن حاضر هستند وجهی را پرداخت کنند که با قیمت آن واحد مسکونی تناسب دارد.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری مسکن خاطر نشان کرد: اما در خصوص سبد ساخت و ساز واحدهای مسکونی توسط شرکت سرمایه گذاری مسکن باید یک گریزی به سال های قبل بزنیم. بعد از یک دوره افت حجمی که از سال ۹۵ تا ۹۷ ادامه داشت و در سال ۹۷ به اوج خود رسید سطح پروژه های در دست ساخت شرکت سرمایه گذاری مسکن به حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار متر مربع رسیده بود و حتی در مقطعی هم به یک میلیون متر مربع رسد.

وی افزود: اما این عدد امروز با افزایش پروژه های در دست ساخت در ۲.۵ سال گذشته به یک میلیون و ۸۰۰ هزار متر مربع افزایش پیدا کرد. در دو سال اخیر در کشور کلنگ زنی حدود ۵ هزار واحد مسکونی در کشور را آغاز کردیم. در حال حاضر نیز سبد اجرای تولید مسکن در این شرکت را به ۱۰ هزار واحد مسکونی رسانده ایم که یک رشد خوب و مثبتی است.

ظهیری هاشمی در پاسخ به این پرسش که شرکت سرمایه گذاری مسکن به عنوان بزرگترین انبوه ساز کشور در طرح اقدام ملی مسکن چه تعداد پروژه در دست ساخت دارد؟ گفت: شرکت سرمایه گذاری مسکن در قالب پروژه های مشارکتی طرح اقدام ملی مسکن سه هزار واحد مسکونی در دست ساخت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *