- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پیشرفت‌های مهم کشور در برخی حوزه‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه/ نیازمند افزایش بهره‌بروی هستیم

پیشرفت‌های مهم کشور در برخی حوزه‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه/ نیازمند افزایش بهره‌بروی هستیم
علی‌آبادی در نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان مطرح کرد؛
پیشرفت‌های مهم کشور در برخی حوزه‌ها با وجود تحریم‌های ظالمانه/ نیازمند افزایش بهره‌بروی هستیم
[۱]
وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بازدید از دو نیروگاه خورشیدی و سیکل ترکیبی در استان سمنان اعلام کرد که با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه، نه تنها عقب نماندیم، بلکه در برخی از حوزه‌های مهم و کلیدی پیشرفت کردیم.

به گزارش توسعه پویا [۲] از شاتا، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت صبح امروز پنجشنبه در حاشیه سفر به استان سمنان، از طرح‌های توسعه فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی قدس استان سمنان بازدید و واحد بخار این نیروگاه را کلنگ‌زنی کرد.

وی همچنین با حضور در سالن کنفرانس این مجموعه، کارگران، مهندسان، طراحان، مدیران، سرمایه‌گذار، پیمانکاران و تمام کسانیکه با تمام وجود برای تکمیل و ساخت این پروژه عظیم و سازه قدرتمند تلاش کردند و یا در تامین منابع نقش داشتند، قدردانی کرد و گفت: با وجود تمام تحریم‌های ظالمانه، نه تنها عقب نماندیم، بلکه در برخی از حوزه‌های مهم و کلیدی پیشرفت کردیم و توانسته‌ایم تجهیزات‌مان را به کشورهای دنیا صادر کنیم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه سیکل ترکیبی شدن واحد باعث کاهش مصرف بسیار زیاد سوخت‌های فسیلی شده و درآمد سرشار را نصیب کشور می‌کند، تاکید کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در صنعت برق کشور چشمگیر بوده و شبکه عظیم در این صنعت که در نوع خودش در دنیا بی‌نظیر است، ماحصل تلاش نیروهای متعهد و متخصص داخلی است، هرچند در شرایط ناتراز برقی (در برخی ساعات شبانه‌روز) به‌دلیل عدم تعادل در مصرف قرار داریم که برای رفع این مشکل، نیازمند افزایش بهره‌بروی هستیم.

وی با بیان اینکه سیاست وزارت صمت در دوره جدید این است که از تمام واحدهایی که از برق تحویل شده، تولید و بهره‌وری بیشتری کسب می کنند، به اشکال مختلف مورد تقدیر و تشویق قرار بگیرند، ادامه داد: در صنعت، غیر از برق به آب هم نیاز داریم و در استان سمنان به‌دلیل کمبود آب، نیازمند افزایش بهره‌وری در آب داریم. در این راستا باید صنایع با استفاده از صنایع پیشرفته به کمک کشاورزان رفته، آب را با بهره‌وری بیشتر به کالای کشاورزی تبدیل کنند و در نهایت آب مازاد و صرفه‌جویی شده، را با یک مشوق در اختیار صنایع قرار خواهیم داد.

علی‌آبادی با تاکید بر اینکه سهم صنعت در استان سمنان از آب حدود ۳ درصد است که می‌بایست با روش‌های منطقی آن را افزایش داد، گفت: خوشبختانه ۹۰ درصد از بخش‌های مهم نیروگاه برق استان سمنان داخلی‌سازی شده و تنها ۱۰ درصد از آن که بخشی مواد اولیه است، وارد می‌شود؛ پس این حوزه تحت تاثیر هیچ تحریمی قرار نگرفته و فعالیت خود را با قدرت ادامه خواهد داد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=63299 [۱]

[۳] [۴]