- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پیام مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی

پیام مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی
پیام مدیرعامل شرکت ملی پست به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی [۱]
محمود لیایی معاون وزیر، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست، با صدور پیامی فرا رسیدن بیست و هفتم اردیبهشت روز جهانی “ارتباطات ” و روز ملی “روابط عمومی ” را بر فعالان پرتلاش این عرصه تبریک گفت.ویا به نقل از دفتر ارتباطات و اموربین الملل شرکت ملی پست؛ محمود لیائی به مناسبت فرارسیدن روز ارتباطات و روابط عمومی پیامی صادر کرد.

به گزارش توسعه پویا [۲]از متن پیام وی به این شرح است:

از آن روزگارانی که وظیفه برقراری ارتباط بین ملت‌ها بر عهده چاپارهای تیزپا بود تا امروز که سینگال‌های مخابراتی، فیبرهای نوری و داده‌های اطلاعاتی، ارتباط بین انسان‌های این طرف کره زمین را با طرف دیگر برقرار کرده‌اند، پست همیشه بر چهارراه ارتباطات نشسته و با فراز و نشیب‌ها و پیشرفت و تحولات آن همسو شده تا چتر خدمت‌رسانی خود را که نه مرز می‌شناسد و نه محدوده، بر سر همه خدمت‌خواهان بگستراند.

اگرچه وقتی از ارتباطات یاد می‌شود، وسایل ارتباط جمعی و شبکه‌های مخابراتی در ذهن متبادر می‌شود. اما گزافه نیست اگر بگوییم ارتباطات پستی زمانی نه چندان دور اصلی‌ترین وسیله انتقال مکنونات، عواطف و پیام‌های سیاسی و اجتماعی بوده است. همان زمانی که نامه و نامه نگاری بخشی از فرهنگ ارتباطی رایج میان ملت‌ها بود.

از آنجا که امروز جهان از مرحله صنعتی عبور کرده و در حال تکامل در عصر جدید، یعنی فناوری اطلاعات است باید اذعان کنیم که پست نیز از غافله تحولات فناورانه و اطلاعاتی عقب نمانده و دچار دگردیسی اساسی شده است. حالا دیگر ابزارهای هوشمند و بهره گیری از فضای مجازی، بستر ارسال مراسلات پستی شده و حلقه‌های زنجیره ارتباطات فناورانه و پست چنان درهم تنیده است که بدون یکی، تصور دیگری ممکن نیست.

نقش آفرینی اصلی در تجارت الکترونیک، خدمت رسانی در لایه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی، متناسب با زندگی امروز، بهره‌گیری از تلفن‌های هوشمند در امر توزیع مرسولات پستی، تجهیز ناوگان حمل و نقل به سامانه‌های هوشمند رهگیری، هوشمندسازی مرکز تجزیه و مبادلات، توسعه ارتباطات در فضای مجازی و تلاش برای اتصال به دولت الکترونیک؛ همه و همه بخشی از روند تکاملی ارتباطات پستی در عصر فناوری اطلاعات است.

در این دنیای پرهیاهوی ارتباطی، آنچه که بیش از همه اهمیت دارد اطلاع رسانی و آگاه سازی است. وظیفه‌ای خطیر که بر دوش روابط عمومی‌ها قرار گرفته است. اگر بپذیریم که زندگی در جامعه اطلاعاتی امروز که از آن به دهکده جهانی یاد می‌شود، بدون حضور به موقع متخصصان حوزه اطلاع‌رسانی و بهره‌گیری از سامانه‌های هوشمند ارتباطی امکانپذیر نیست آن گاه است که نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها بیشتر آشکار می‌شود.

در جهان توسعه یافته عصر ارتباطات، روابط عمومی دیگر نه تنها پل ارتباطی میان درون و بیرون سازمان محسوب می‌شود. بلکه اتاق فکر و مشاور مدیران و تصمیم سازان در اتخاذ سیاست‌ها و برنامه‌هاست. به ویژه آنجا ‌که عبور از بحران‌ها و گذشتن از سد چالش‌ها نیاز به برقراری ارتباط موثر و همسو کردن این سو و آن سوی پل ارتباطی دارد.

۲۷ اردیبهشت روز جهانی ارتباطات و روز ملی روابط عمومی فرصتی است تا از همه تلاشگران ارتباطات پستی و فعالان روابط عمومی که در کوشش برای اطلاع رسانی و تحکیم پیوند شبکه با مشتریان و خدمت گیرندگان، شبانه روز در تلاشند قدردانی شود.

روزتان مبارک، همت‌تان مستمر و عزت‌تان مستدام باد.

محمود لیایی

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=57438 [۱]

[۳] [۴]