پیام شریان اصلی صادرات و واردات استان البرز

پیام شریان اصلی صادرات و واردات استان البرز

منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با داشتن ظرفیت هایی از جمله گمرک و پروازهای کارگو(باری) امروز به عنوان شریان اصلی صادرات و واردات استان البرز و منطقه به شمار می آید.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام نادر ثناگو مطلق مدیر عامل منطقه گفت : پیام با توجه به داشتن زیر ساخت های مناسب فرودگاهی ، مناسب ترین ظرفیت برای ارایه خدمات تخصصی در بخش کارگو( باری) را دارد که فعالان بخش اقتصادی و تولیدی می توانند از این پتانسیل بالقوه برای افزایش صادرات و تامین مواد اولیه مورد نیاز خود در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده نمایند.
وی اضافه کرد: هم اکنون حدود ۳۰ منطقه ویژه اقتصادی در سطح کشور فعال هستند، که پیام با داشتن قابلیت هایی از جمله نزدیکی به پایتخت و برخورداری از فرودگاه بین المللی باری و مسافری مجموعه ای منحصر به فرد نسبت به سایر مناطق محسوب می شود که در بخش هایی از جمله صادرات و واردات با هدف توسعه تولید و اشتغال توانسته نقش خود را به خوبی ایفا کند.
ثناگو مطلق با اشاره به پروازهای کارگو صورت گرفته از فرودگاه بین المللی پیام گفت: سال گذشته با وجود تحریم های ظالمانه و شرایط اقتصادی کشور ،حدود ۱۸ پرواز کارگو(باری) شامل لوازم الکترونیکی و مایحتاج اساسی مردم در این فرودگاه به زمین نشست.
وی اظهار داشت: این کالاها از کشورهای قرقیزستان ، قزاقستان و امارات متحده عربی از طریق فرودگاه پیام وارد کشور شده اند.
ثناگو مطلق گفت: همچنین سال گذشته ۲ پرواز کمک های مردمی با هدف امداد رسانی به سیل زدگان از مبدا این فرودگاه به مقصد استان های خوزستان و لرستان اعزام شده است.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت های بالای منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام ، این فرودگاه آمادگی افزایش صادرات به تمام نقاط جهان را دارد، همچنین بنا به درخواست پرواز از سوی شرکت های بخش خصوصی، پیش بینی می شود که روند واردات و صادرات از فرودگاه بین المللی پیام امسال گسترش یابد.
ثناگو مطلق با اشاره به آغاز دوباره پروازهای خارجی(کارگو) از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه ۹۹ از فرودگاه بین المللی پیام گفت: این پروازها که از اسفند سال گذشته با هدف پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به صورت موقت به حالت تعلیق درآمده بودند، از روز دوشنبه بیست و نهم تیرماه از سرگرفته شد.
مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام در بخش دیگری از سخنان خود به صادرات و واردات از بخش گمرک مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام در چهار ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ۲۱۱ میلیون دلار کالا در چهار ماهه نخست امسال از گمرک استان البرز مستقر در پیام صادر شده است.
ثناگو مطلق افزود: این کالاها به وزنی بیش از ۱۳۲ هزار کیلوگرم شامل مواد دارویی، بهداشتی، غذایی، صنعتی و بازرگانی و لوازم خانگی بوده است.
وی اضافه کرد: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، چین، عمان، روسیه، سوریه، ترکیه، هند و آذربایجان، از جمله کشورهایی بودند که در چهار ماهه نخست امسال صادرات به آنها از طریق گمرک این استان صورت گرفته است.
ثناگو مطلق گفت: همچنین در همین مدت بیش از ۱۷۴ هزار کیلوگرم انواع کالا به ارزش ۱۳۶ میلیون و ۹۹۶ هزار دلار از طریق گمرک استان البرز مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پیام وارد کشور شده است.
وی ادامه داد: تجهیزات مخابراتی، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، کمپرسورهای برودتی، اجزا و قطعات لوازم خانگی کالاهایی هستند که در چهار ماهه گذشته از طریق گمرک این استان به کشور وارد شده است.
ثناگو مطلق گفت: چین، برزیل، امارات متحده عربی، رومانی، آلمان، ترکیه، هنگ کنگ، کنیا، فرانسه و هند کشورهایی هستند که واردات از مبدا آنها صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *