- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پیام رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روز خبرنگار

پیام رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روز خبرنگار

چون قلم اندر نوشتن می‌شتافت
چون به عشق آمد قلم بر خود شکافت

توسعه پویا، [۱] میلیاردها انسان در کره خاکی فعالیت می‌کنند که چرخ‌های تولید و تمامی صنایع برای تامین نیازهای جسمی آنها به‌طور شبانه‌روزی به حرکت در می‌آیند و هیچگاه متوقف نمی‌شوند.
این سوی میدان، یک صنعت است که از جنس صنایع دیگر نیست و به دلیل همنشینی با “هنر” رنگ و بوی دیگری دارد. صنعت رسانه که تامین نیازهای فراجسمانی جوامع را بر عهده دارد که امروزه از آن به عنوان دانشکده سواد رسانه‌ای و محملی برای آگاه‌سازی عمومی، یاد می‌کنیم.
عرصه خبر تا یک دهه پیش در انحصار غول‌های رسانه‌ای بود که با تحولات دیجیتالی وارد فضای تازه‌ای شد که در آن هر انسان یک رسانه مستقل به شمار می‌آید.
با این‌همه، سواد رسانه‌ای هنوز یک تخصص است که از بی‌شمار انسان‌ها تنها برخی از صاحبان قلم و اندیشه از آن بهره می‌برند که نام “خبرنگار” را بر پیشانی خود دارند.
خبرنگارانی که رسانه‌هایشان “رکن سوم دموکراسی” و خود “چشم سوم مردم” به حساب می‌آیند و در بزنگاه‌های حساس اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و نظایر آن از راه می‌رسند و معادلات را به نفع مصالح عمومی تغییر می‌دهند.
روز خبرنگار در حقیقت روزی است مقدس که اهالی تولید و خدمات به پاس حضور پررنگ، پویا و بی‌منت به اصحاب رسانه، شادباش می‌گویند.
خانواده بزرگ صنعت بیمه، انعکاس خدمات آرامش‌بخش و عملکرد اطمینان‌آور خود را مدیون و مرهون شما عزیزان خبرنگار می‌داند و بی‌تردید در برابر آیینه تمام‌نمای جامعه به گونه‌ای رفتار می‌کند که صورت این صنعت از همیشه زیباتر باشد.
یادمان باشد پشت هر خطری، خبری پنهان شده و پشت نام روز خبرنگار هم خون شهیدانی می‌جوشد که میدان رسانه را به عنوان جبهه نبرد خود انتخاب کرده‌اند و در مسیر اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم، جان خود را فدا کرده‌اند.
به شهدای رسانه سلام می‌کنم و برای خبرنگاران صدیق، شریف و سخت‌کوش از درگاه حضرت دوست، سلامت و پایمردی و توفیق، آرزومندم.

غلامرضا سلیمانی

[۲] [۳]