پیام تبریک مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی

پیام تبریک مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت گرامیداشت روز ارتباطات و روابط عمومی
پیام تبریک مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران به مناسبت روز ارتباطات و روابط عمومی
دکتر افشین­ خانی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران در پیامی روز ارتباطات و روابط عمومی را تبریک گفت.

به گزارش توسعه پویا، در متن پیام آمده است:

به نام خداوند نون و قلم

بیست و هفتمین روز اردیبهشت با مفهوم گسترده‌ای به نام ارتباطات و روابط عمومی گره خورده است، روزی که آن را در تقویم تعبیه کردند تا بهانه‌ای باشد برای تقدیر از تلاشگران صبور و خستگی‌ناپذیر حوزه ارتباطات و روابط عمومی، همان همکارانی که شبانه­‌روز فکر و ذکر و جسم و روحشان با کارشان و حرفه‌شان گره خورده است.

توجه به ارتباطات در هزاره­‌ی اکنون نیازی به یادآوری ندارد چرا که عصر “هر شهروند یک رسانه” فرا رسیده و همپای تحولات تکنولوژیک، شاخصه‌های اصلی ارتباطات از حوزه‌های خاص، ویژه و حرفه‌ای به «ساحت عام» کوچ کرده است. روشن است که اگر این فراگیری و دگردیسی، با تخصص، تعهد و دلسوزی همراه باشد چتر سلامت اطلاعاتی بر فراز جامعه گسترده می‌شود، اما اگر “شهروندرسانه” در مسیر نادرستی حرکت کند چیزی جز حاکمیت شایعه، بروز تنش و زایش تشنج نصیب سازمان و مردم نخواهد شد. در این منظر رسالت حساس اهالی ارتباطات و روابط عمومی‌های خوش‌فکر این است که با رعایت همه حساسیت‌ها، دقائق و ظرائف، حرمت ساحت اطلاع‌رسانی و تبلیغات سالم و درست را پاس داشته و از سازمان، مردم و مشتریان در برابر نقش‌آفرینی‌های بعضا عامدانه و آگاهانه محافظت نمایند. در سالی که از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)_ به نام “جهش تولید با مشارکت مردم ” نامگذاری شده، اهمیت حوزه‌های ارتباطی در همه سازمان‌ها و به ویژه آن‌هایی که بطور مستقیم با مردم در ارتباطند، بیش از پیش نمایان می‌شود و امید است که متخصصان و مدیران با درک درستی از این کار ویژه، بتوانند از فرصت‌های بزرگ تاریخی بهره کافی و لازم را در خدمت‌رسانی به مردم ببرند.

روابط عمومی‌ها در همه نظام‌ها و ساختار‌های مالی مطابق با تکالیف قانونی خود در نوک پیکان شفاف‌سازی و تنویر و اقناع افکار عمومی قرار دارند، اما آن‌ها ماموریت ویژه‌تری به نام «ترغیب و تشویق مردم به بهره‌گیری از مزایای محصولات و خدمات مورد نظر» را نیز برعهده دارند و برای عملیاتی کردن این سیاست ناچارند که از همه فنون و تکنیک‌های روابط عمومی مانند ارتباطات انسانی، ارتباط با رسانه‌ها، تولید محتواها و سناریوهای تاثیرگذار، برگزاری رویدادهای مختلف، پتانسیل رهبران افکار، استفاده درست و منطقی از ابزارها و تکنولوژی‌های نوین و … به بهترین نحو ممکن بهره‌گیری کنند و در این مسیر روابط عمومی نظام بانکی باید توان تسلط، هنر، ذوق و استعداد خود را به تمامی اخبار، رویداد‌ها و ظرفیت‌های پیدا و پنهان اقتصادی و مالی افزایش داده تا سهم بیشتری از بازار را به مجموعه متبوع خود اختصاص دهند.

ورود به حوزه تبلیغات کارآمد، شکل‌دهی مطلوب ارتباطات درون سازمانی، افکارسنجی و آینده پژوهی و از همه مهمتر ساماندهی ارتباطات منطقی با رسانه‌ها از مهمترین مسئولیت‌هایی است که برای روابط عمومی‌ها طراحی شده است.

ایفای ماموریت راستین و جدی عرصه ارتباطات بانکی مستلزم این است که همواره ساختار روابط عمومی‌ها از جنبه‌های مختلف سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و مغز‌افزاری تقویت و بروز شود و مدیران و کارشناسان این حوزه با درک واقعیت‌های اقتصادی، حقایق اجتماعی و معادلات بازار به فعالیت‌های خود ادامه دهند.

بر خود فرض می‌دانم فرا رسیدن روز ارتباطات و همچنین هفته روابط عمومی را به تمامی تلاشگران این عرصه و همه دلسوزان بانک، به ویژه همکاران بخش ارتباطات و روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران تبریک گفته و دوام توفیق همه عزیزان فعال در این عرصه را از درگاه حضرت حق مسالت کنم.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=80474

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *