- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پیام تبریک رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی

پیام تبریک رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی [۱]
پیام تبریک رئیس کل بیمه مرکزی به مناسبت روز ملی آمار و برنامه‌ریزی [۱]

برنامه‌ریزی‌های مبتنی بر تحلیل داده نیاز امروز مدیریت بهینه در صنعت بیمه است.

توسعه پویا [۲]: امروزه سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تعیین اهداف، راهکارها و فعالیت‌ها و در نهایت ارزیابی نتایج، بدون ارائه استدلال‌ها و تحلیل‌های آماری ممکن نبوده و برنامه‌ریزی متکی بر آمارهای صحیح، درست و به موقع یکی از رموز موفقیت و پیشرفت هر کشور به شمار می‌رود و این موضوع، بیانگر اهمیت و رسالت حوزه آمار است. در صنعت بیمه نیز ضرورت این امر بر کسی پوشیده نیست و تحقق اهداف کلان حوزه بیمه‌ای کشور مستلزم دسترسی به آمار و اطلاعات دقیق و قابل استناد است.
آمار و اطلاعات دارایی ارزشمند صنعت بیمه است و علم داده (Data Science) علم بین رشته‌ای پردازش و مطالعه داده‌ها برای استخراج اطلاعات و بینش ارزشمند برای هر کسب‌وکار است.
استخراج الگوهای رفتاری بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان با استفاده از ابزار داده کاوی در کنار الهام از بینش آینده نگر ضامن موفقیت امروز و کاشف مسیرهای نوین آینده خواهد بود.
اینجانب، روز اول آبان که مصادف با روز ملّی آمار و برنامه ریزی است را به تمام دست اندرکاران حوزه آمار علی الخصوص همکاران و کارکنان فعال حوزه آمار و برنامه ریزی صنعت بیمه، تبریک گفته و توفیق روزافزون و پیشرفت تمامی عزیزان را از خداوند منان خواستارم و امیدوارم تعامل سازنده حوزه‌های مرتبط در شرکت‌ها و موسسات بیمه‌ای با تمامی ارکان صنعت و معاونت‌های بیمه مرکزی به ویژه حوزه طرح و توسعه نویدبخش بهره‌برداری سودمند از داده ها باشد و مسیر تعاملی داده ای با دستگاه‌های خارج صنعت را بهینه سازد.

علی استادهاشمی

رئیس کل بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=68281 [۱]

[۳] [۴]