- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران فرصتی برای شبکه‌سازی کسب‌و‌کارها

پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران فرصتی برای شبکه‌سازی کسب‌و‌کارها
پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران فرصتی برای شبکه‌سازی کسب‌و‌کارها
مدیر عامل و عضو هیات مدیره شرکت سیناتک در حاشیه پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: سیناتک یک شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه تخصصی در حوزه فین‌تک است و یا اگر دقیق‌تر بگویم یک شرکت CVC یا همان شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه شرکتی در حوزه فناوری نوین مالی است.

میثم زرگرپور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱] گفت: سیناتک، یک مرکز نوآوری در حوزه‌ی فناوری‌های مالی(فین‌تک) است که در حال حاضر فعالیت خود را با سرمایه‌گذاری جسورانه آغاز کرده است.‏ مهم‌ترین نقطه تمایز سیناتک با دیگر صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه، شبکه‌ی ارزشی است که سیناتک در آن قرار دارد: یک بانک، یک کارگزاری بورس، یک شرکت بیمه، یک هلدینگ فناوری اطلاعات، یک شرکت لیزینگ و همچنین یک هلدینگ مدیریت مالی، سهام‌داران سیناتک بوده و با چالش‌های نوآورانه‌ی خود از طریق سیناتک روبرو می‌شوند.‏ سرمایه‌پذیران، همکاران و شرکای استراتژیک سیناتک این فرصت را دارند که جزئی از این شبکه‌ی ارزش شده و از طریق آن بطور مستقیم در بازار فناوری‌های مالی حضور داشته و با بهترین متخصصان این حوزه تعامل داشته باشند.

زرگرپور افزود: یکی از مهم ترین اهداف ما علاوه بر سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌ها که به منظور کمک به رشد و سودآوری آنها صورت گرفته، این است که بتوانیم‌ از محصولات و خدمات استارتاپ ها برای تکمیل این زنجیره ارزش نوآوری بهره ببریم.

وی در ارزیابی پنجمین نمایشگاه تراکنش ایران گفت: با توجه به شرایط کنونی کشور، این یک نیاز است که در یک فاصله زمانی همه ما دور هم جمع شده و به بحث و گفتگو درباره دانش و کسب و کار خود بپردازیم. این نمایشگاه فرصت بسیار خوبی بود برای معرفی و ارائه محصولات، تبادل دانش در حوزه بانکی و پرداخت که می‌توان گفت با برگزاری آن یک شبکه سازی در این حوزه شکل گرفته است. یکی از کارکردهای قابل توجه این نمایشگاه و یا دیگر نمایشگاه ها شبکه سازی است. از ویژگی هایی IT جنس شبکه سازی متفاوت آن است که بیشتر مدیران عامل بانک ها، مدیران عالی صنعت پرداخت و شبکه بانکی در آن حضور پیدا می‌کنند و یک مکان مناسب برای شبکه سازی و تبادل نظر است.

زرگرپور در پایان گفت: تصور می کنم که یکی از کارهای مفیدی که IT می تواند برای کل اکوسیستم فین‌تک انجام دهد این است که در شبکه سازی به استارتاپ ها کمک کند. استارتاپ ها بیشتر مواقع نیاز دارند که با مدیران بانکی به طور مستقیم در ارتباط باشند و یا آنها را از نزدیک ملاقات کنند اما متاسفانه اغلب دسترسی مستقیم به مدیران عالی بانکی امکان‌پذیر نیست. اگر این تسهیل انجام شود مسلما IT جایگاه بالاتری در حوزه رویداهای مرتبط با شبکه بانکی پیدا خواهد کرد.

[۲] [۳]