پست، بستر توسعه اشتغال پایدار است

پست، بستر توسعه اشتغال پایدار است
مدیرعامل شرکت ملی پست:
پست، بستر توسعه اشتغال پایدار است

معاون وزیر ارتباطات، پست را بستر توسعه اشتغال پایدار برشمرد و گفت: استفاده از شبکه توزیع مویرگی پست در همکاری با کسب و کارهای نوین بسیار حائز اهمیت است.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، سبحانی فر در گفتگو با روزنامه راه مردم گفت: سیستم توزیع پست به صورت گسترده و حتی در دورترین نقاط روستایی وجود دارد، از این رو حمایت از کسب و کارهای خانگی همواره در دستور کار پست  قرار داشته و با همکاری بخش خصوصی بستری فراهم شده تا با استفاده از فضای مجازی و تجارت الکترونیک بسیاری از این کسب و کارها توسعه خواهند یافت و با دستیابی به بازارهای جدید به اشتغال پایدار خواهند رسید.

وی با نگاهی به اقدامات زیرساختی شرکت ملی پست به همگام سازی افزایش تقاضای مشتریان با ظرفیت های پست از جمله تقویت ناوگان حمل و نقل اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه میزان مرسولات در دوران کرونا به شدت افزایش یافت و ناوگان حمل و نقل شرکت ملی پست جوابگوی میزان این حجم از ترافیک امانات پستی نبود، این شرکت به دنبال توسعه زیرساخت ها؛ ظرفیت حمل و نقل برون شهری را ۳۰ درصد و ظرفیت حمل و نقل داخل شهری را ۱۰۰ درصد افزایش داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با تاکید بر اهمیت افزایش ایمنی مرسولات پستی، افزود: با توجه به افزایش خریدهای اینترنتی در ایام شیوع کرونا، در کنار اقدامات زیرساختی ملزوماتی چون باکس های حمل امانات و ترولی را برای ارتقای ضریب ایمنی امانات پستی مردم تهیه کردیم.

معاون وزیر ارتباطات  با بیان اینکه مکانیزاسیون مراکز مبادلات پستی در سطح کشور از دیگر اقداماتی بود که همسو با افزایش ترافیک پستی اجرایی شد، گفت: با اجرایی شدن طرح تحول در شرکت ملی پست، زیرساخت های اجرایی شبکه پستی نیز ارتقا یافت.

وی به راه اندازی ۵ هاب پستی در سراسر کشور طی یکسال گذشته اشاره کرد و افزود: ابتدا هاب ها راه اندازی و پس از آن تمامی آنها هوشمند و به سورتینگ مکانیزه مجهز شد. وی گفت افزایش هاب های پستی و مکانیزاسیون مراکز تجزیه و مبادلات سایر استان ها نیز با افزایش ترافیک در ماه های آتی اجرایی می شود تا مطابق با افزایش ترافیک و حجم امانات، سرعت مبادلات هم بیشتر شود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست با نگاهی به هوشمندسازی مبادلات پستی بر اساس فناوری های روز، تصریح کرد: با توجه به ضرورت افزایش سرعت مبادله مرسولات پستی علاوه بر هوشمند سازی پایانه های پستی، در ماه های گذشته خطوط مبادله مستقیم پستی بین استان های همجوار ایجاد که مبنای اصل مشتری مداری است و کمک می کند در شرایطی که ترافیک مرسولات پستی افزایش یافته است شرکت ملی پست خدمات خود را ارتقا دهد و گامی در مسیر بهتر و سریعتر برداشته باشد.

سبحانی فر با تاکید بر اینکه ایجاد هاب های پستی منطقه ای در مسیر تسهیل ارسال مرسولات بوده است، اظهار کرد: خطوط مستقیم پستی علاوه بر کمک به مولفه های سرعت و دقت، امنیت ارسال مرسولات پستی را بالا برده و از این رو سامانه هوشمند، خطاها و کندی تفکیک و توزیع دستی مرسولات را حذف کرده و مرسولات با سرعت و کیفیت بالا به مقصد ۳۰ استان ارسال می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *