- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پخته مثل سنگ شو، الماس باش”

“پخته مثل سنگ شو، الماس باش” عنوان نشستی در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران [۲] است که به تجربه زیسته کسب و کارها در عرصه تاب آوری در زمان شرایط سخت و بحران ها می‌پردازد.

به گزارش توسعه پویا [۳] از فابانیوز [۴] به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction [۲]، بناست در این نشست با توجه به مشکلات و بحران‌هایی که کسب و کارها در سال های گذشته تجربه کرده اند، صاحبان‌کسب‌و کارها، کارفرمایان و مدیران ارشدی که توانسته‌اند از دل این بحران‌ها و رنج هایی که به آن ها تحمیل شده بسلامت عبور کنند، تجربیات خود را به اشتراک بگذارند. تجربیاتی که هر یک چراغ راهی است که از آن می توان در امروز و فردا بهره جست.

به عنوان نمونه در سال های اخیر با همه‌گیری کرونا بسیاری از کسب و کارها متضرر شدند، چراکه بسرعت نتوانستند خود را با شرایط بحرانی و اقتضائات آن هماهنگ کنند و تاب‌آوری را در راهبردها و راهکارهای سازمان خود ایجاد کنند، در حالیکه برخی دیگر از این بحران برای خودشان فرصتی برای بروزرسانی و دیجیتال کردن کسب و کارشان استفاده کردند و از تهدیدها فرصتی ساختند.

امروز کشور ما با مشکلات بزرگ دیگری همچون تحریم‌ها، مهاجرت متخصصان و نخبگان، تورم های دو رقمی و پیوسته، کاهش قدرت خرید مردم و به تبع آن کاهش مشتریان و کاهش سبد خرید کسب و کارها، دست به گریبان است که هر کدام می‌تواند به تنهایی کسب و کار بزرگ و با ریشه‌ای را نیز از پا در بیاورد. طبیعی است که اگر استراتژی مشخص همراه با تجربه معین و آزموده شده ای نباشد با هرکدام از این بحران‌ها یک کسب و کار با سابقه ای را نیز مانند زلزله قوی فرو می‌ریزد.

حال سوال این است که در مقابل این بحران‌ها که هر لحظه ممکن است به گونه ای رقم بخورد، به چه صورت و ساختاری می‌توان از کسب و کارها حفاظت کرد؟ چگونه می‌توان انعطاف های لازم را به خرج داد؟ و چگونه می‌توان مانند آب روان جاری بود و از میان بحران‌ها با کمترین آسیب عبور کرد؟ برای یافتن پاسخ این سوالات در نشستی با عنوان “پخته مثل سنگ شو، الماس باش” متخصصان، مدیران ارشد  و صاحبان کسب و کارها به گفتگو می‌نشینند و راهکار پل زدن و عبور کردن را به علاقه مندان خواهند آموخت.

در این نشست از کسب و کارهای بزرگ و شناخته شده و مدیران آن ها دعوت به عمل آمده تا تجربیات زیسته خود را با دیگران در میان بگذارند. طبیعی است هیچ تاب‌آوری بدون نوآوری در استراتژی ها،فرایندها ومحصولات معنا ندارد، معمولا تاب‌آوری همزاد با نوآوری است و بخوبی درک می کنیم که حکایت ” تاب‌آوری و نوآوری ” حکایت لاله و لادن است که تفکیک آنها مرگ و شکست حتمی را در پی دارد.

شایان ذکر است، این نشست را کمیته‌ای علمی مرکب از جمعی از مدیران و متخصصان راهبری می‌کند که موضوعات مختلف را رصد کرده و بیانیه این رویداد را تدوین خواهند کرد. علاقمندان برای حضور در این کمیته علمی ‌می‌توانند رزومه خود را به دبیرخانه رویداد تراکنش ارسال تا از دانش و تجربیات آنان استفاده شود.

همچنین بانک ها و شرکت‌ها می‌توانند اسپانسری این رویداد را بر عهده گیرند و از خدمات متنوعی در طول برگزاری سه روزه نمایشگاه تراکنش ایران برخوردار شوند.

اعضای کمیته علمی این نشست حداکثر تا مهر ماه معرفی می‌شود.

ضمنا برنامه‌های این نشست ضبط می‌شود و مجددا از رسانه‌های مختلف منتشر خواهد شد. و خلاصه مباحث آن در کتاب «گفتگوی متخصصان» چاپ می‌گردد.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه تراکنش ایران [۲] به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار می‌شود. تراکنش نهم در فضای نمایشگاهی با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع و با تفاوت‌هایی در شکل و محتوا برپا خواهد شد. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با ۱۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است. پیش بینی می‌شود در این دوره نیز این رویداد بزرگ تخصصی مورد استقبال هزاران بازدید کننده قرار بگیرد که از قبل برای بازدید از نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن ثبت نام کرده اند.

شرکت کنندگان در این دوره تراکنش ایران، شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی با رویکردی نوآورانه، در کنار برپایی سه رویداد دیگر یعنی جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر، جشنواره انتخاب محصولات برتر سال و جشنواره رساله دکتری سال و حضور پررنگ جمعی از بانک ها و شرکت‌های خارجی خواهند بود. در تراکنش نهم مسئولیت هماهنگی دعوت از بانک ها و شرکت‌های خارجی را شرکت ترکیه ای Emin Event group برعهده دارد.

به پاس مشارکت ارزشمند علاقه‌مندان، همکاران مرکز فابا با نظم، فروتنی و احترام ویژه با شماره تلفن ۴۳۳۴۷ داخلی ۳۰۵ و شماره همراه ۰۹۲۰۹۵۰۱۹۲۹ پاسخگوی متقاضیان درباره نحوه مشارکت و تحقق خواسته‌های آنان می‌باشند.

لینک فراخوان نهمین نمایشگاه تراکنش ایران [۵]

کلیپ نهمین نمایشگاه تراکنش ایران [۶]

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65953 [۱]

[۷] [۸]