- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه تاب‌آوری انرژی

پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه تاب‌آوری انرژی [۱]
پتروشیمی پردیس حامی مهمترین رویداد بین‌المللی در حوزه تاب‌آوری انرژی [۱]
اولین کنفرانس بین‌المللی تاب آوری انرژی و پایداری توسط دانشگاه صنعتی شریف و با حمایت ویژه شرکت پتروشیمی پردیس در سالن همایش های کتابخانه ملی برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی پردیس، در نتیجه رویدادهای سیاسی، تغییرات آب و هوایی و فناوری های نوظهور در سال های اخیر شاهد تحولات و چالش های عمده ای در حوزه انرژی بوده ایم، برخورد رضایت بخش با این چالش ها و نزدیک شدن به دستاوردهای پذیرفته شده جهانی و اهداف توسعه پایدار، به همکاری نزدیک دانشمندان، مهندسان و سیاست گذاران در سطوح ملی و بین المللی نیاز دارد. دانشگاه صنعتی شریف برای هموار کردن این مسیر و کمک به فعالان و سرمایه گذاران بالقوه برای غلبه بر چالش ها و موانع، با حمایت شرکت پتروشیمی پردیس و همکاری موسسات و شرکت های بین المللی، اولین کنفرانس بین المللی تاب آوری انرژی و پایداری (ICERS2024) را با حضور اساتید صاحب نظر داخلی و خارجی برگزار نموده است.

دکتر مجید عباس پور استاد دانشکده مکانیک دانشگاه صنعتی شریف و دبیر این رویداد با اشاره به اهمیت برگزاری این کنفرانس اظهار داشت: برگزاری این رویداد مهم و تأثیرگذار در حوزه تاب آوری انرژی نیاز به همکاری دانشگاه ها و موسسات علمی معتبر دنیا و حمایت مجموعه های صنعتی داشت، شرکت پتروشیمی پردیس که تلاش های قابل توجه ای برای کنترل انتشار گازهای گلخانه ای داشته است، نه به عنوان حامی بلکه به عنوان همکار برای برگزاری این رویداد بین المللی در کنار ما حضور داشت.

وی ادامه داد: این شرکت در تلاش است با اجرای پروژه پتروشیمی همت بخش عمده ای از گازهای گلخانه ای منطقه عسلویه را جمع آوری و تبدیل به محصول کند که هم ارزش افزوده زیادی در پی دارد و هم کمک شایانی به حفاظت از محیط زیست منطقه می کند.

دکتر عباس پور از همکاری آینده دانشگاه صنعتی شریف و پتروشیمی پردیس خبر داد و اذعان کرد: بعد از این همایش همکاری ها را ادامه خواهیم داد، همکاری با این شرکت که یکی از بزرگترین شرکت های پتروشیمی کشور و منطقه است قطعا می تواند ثمرات ارزشمندی در حوزه علم و صنعت به دنبال داشته باشد.

کنفرانس چهار روزه تاب آوری انرژی و پایداری با حضور اساتیدی از آکادمی علوم اروپا و دانشگاه مطرح دنیا از تاریخ ۳۰ فروردین ماه لغایت ۲ اردیبهشت ماه در تهران برگزار می شود. از جمله موضوعات مطرح شده در این کنفرانس می توان به تامین مالی و سرمایه گذاری انرژی، امنیت انرژی، منابع انرژی، سیاست و برنامه ریزی انرژی، حاکمیت و مدیریت انرژی، نقش سیاستگذاری در تسریع انتقال انرژی، امنیت انرژی در منطقه اکو و ابزارهای مدیریت تغییرات آب و هوا و کربن اشاره نمود.

شرکت پتروشیمی پردیس یکی از شرکت های پیشرو در زمینه مدیریت مصرف انرژی و حفاظت از محیط زیست پیرامونی است و از سوی سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان یکی از صنایع سبز کشور معرفی شده است.

از جمله فعالیت ها و دستاوردهای  شرکت برای بهینه سازی مصرف انرژی می توان به انجام ممیزی های فنی انرژی در سطح مجتمع با هدف بهبود مصرف انرژی، اخذ گواهی استاندارد معیار مصرف انرژی در تولید آمونیاک و اوره، اخذ گواهی استاندارد سیستم مدیریت انرژی ایزو ۵۰۰۰۱:۲۰۱۸، بهینه سازی سیستم جداسازی گاز دی اکسید کربن از گاز فرآیندی و استفاده بهینه از آن برای افزایش تولید و کاهش مصرف انرژی و آلودگی های زیست محیطی، استفاده از تکنولوژی و توانمندی شرکت های دانش بنیان داخلی برای بازیافت گازهای باارزشی که پیش از این به عنوان سوخت یا گازهای مزاحم مطرح بودند و امکان سنجی فنی و اقتصادی بازیابی گاز هلیوم از خروجی گاز سنتز به عنوان یک منبع باارزش انرژی برای نسل های آینده اشاره نمود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=78589 [۱]

[۳] [۴]