معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر اهمیت توسعه حمل و نقل پاک و ضرورت ترغیب و تشویق شهروندان به استفاده از دوچرخه، موتور برقی و اسکوتر اشتراکی گفت: پارکهای آموزش ترافیک میتوانند در ترویج و توسعه فرهنگ استفاده از حمل و نقل پاک مؤثر باشند.
به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی و امور بینالملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ کامران اخباری، خواستار برنامهریزی و نظارت بیش از پیش شهرداریهای مناطق بر مسیرهای دوچرخه و پیادهراهها در راستای تحقق شهر انسانمحور شد و افزود: دورهها و برنامههای آموزشی و فرهنگی مانند اجرای آموزواره فصلی حرکت را در دستور کار داریم و برای رویدادهای ترویجی و مناسبتی همچون روز حمل و نقل، برنامهریزی کردهایم و به این منظور از ظرفیت سازمانهای دولتی و غیر دولتی (سمنها) برای مشارکت در اجرای جشنوارهها و مسابقات نیز استفاده خواهیم کرد.
وی طول مسیرهای دوچرخه موجود در سطح معابر شهر تهران را ۱۹۸ هزار و ۷۵۴ متر که بیشترین مسیر آن در محدوده منطقه ۸ قرار دارد، اعلام کرد و گفت: طول مسیرهای دوچرخه در بوستانهای پایتخت، ۱۲۶ هزار و ۶۶۲ متر است که بوستانهای منطقه ۲ بیشترین سهم را دارند.
اخباری طول پیادهراهها در سطح شهر تهران را ۱۹ هزار و ۱۳۰ متر که بیشترین مسیر آن در محدوده مرکزی پایتخت یعنی منطقه ۱۲ قرار دارد، عنوان کرد و افزود: مساحت پلازاهای پایتخت نیز ۴۵ هزار و ۱۱۱ متر مربع است که باز هم منطقه ۱۲ بیشترین سهم را دارد.
وی با اعلام اینکه آموزواره فصلی حرکت در ۴ فصل سال با موضوعات متنوع و با هدف ارتقاء و بهبود فرهنگ ترافیک برگزار میشود، تأکید کرد: این رویداد، سال گذشته در ۴ قالب نقاشی، عکس، فیلم یک دقیقهای و خاطرهنویسی برگزار شد که در مجموع ۴۸ هزار و ۱۰۸ اثر را از شهروندان دریافت کردیم و اهالی منطقه ۲۱ با ارسال بیش از ۶ هزار اثر، بیشترین مشارکت را در بین مناطق داشتند.
معاون توسعه حمل و نقل پاک و آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه بیشتر به بخش آموزش ترافیک در شهرداریهای مناطق و همچنین، تأمین تجهیزات و امکانات مورد نیاز پارکهای آموزش ترافیک، خاطرنشان کرد: لازم است تقویت ساختار نیروی انسانی و ارتقای رتبه شغلی کارکنانی که در بخش آموزش ترافیک در مناطق مختلف مشغول خدمت هستند، مورد توجه و پیگیری قرار گیرد.
لینک کوتاه: