- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

٩ ایستگاه جدید تا پایان سال وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران خواهند شد

عاون شهردار تهران خبر داد:
٩ ایستگاه جدید تا پایان سال وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران خواهند شد
معاون شهردار تهران خبر داد:
٩ ایستگاه جدید تا پایان سال وارد چرخه حمل ونقل عمومی تهران خواهند شد
[۱]
معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه عملیات اجرایی ٩ ایستگاه دیگر مترو به اتمام رسیده است گفت: این ایستگاه‌ها تا پایان سال و یا ممکن است بعضی‌ها در فروردین ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسند.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران [۳] ؛ «سید مناف هاشمی» با اشاره به اینکه با تلاش شبانه روزی همکاران در احداث ایستگاه‌های مترو، هدف‌‌ ما بر این است خدمت رسانی بهتری را در این شرایط و با توجه به بحث فاصله‌گذاری اجتماعی به شهروندان داشته باشیم گفت: این ایستگاه‌های جدید در خط ۶ و ٧ مترو تا پایان سال به بهره‌برداری خواهند رسید.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تعداد دیگری از ایستگاه‌های آماده افتتاح مترو تهران در روزهای ۲۰ و ۲۵ اسفند ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسند تصریح کرد: با افتتاح و بهره برداری دو ایستگاه دولاب و قیام در ۱۴ اسفندماه که به صورت ویدئوکنفرانس توسط رئیس‌جمهور به بهره‌برداری رسیدند” شمار ایستگاه‌های مترو پایتخت به ١٣١ ایستگاه خواهند رسید.

هاشمی اظهار داشت: با بهره برداری از این ایستگاه‌ها تعداد جابه‌جایی مسافران روزانه به ٢ میلیون ٢٠٠ هزار نفر در شرایط عادی و غیر کرونایی خواهد رسید.

هاشمی در پایان افزود: تلاش من و همه همکارانم در این حوزه، خدمت‌رسانی بهتر و توسعه و نوسازی ناوگان عمومی پایتخت است.

بنابراین گزارش ایستگاه‌های تربیت مدرس، شهید ستاری، شهید اشرفی اصفهانی و یادگار امام(ره) به زودی افتتاح خواهند شد و ایستگاه‌های آهنگ‌، شهرک آزمایش، اقدسیه، مرزداران و باقرخان در مراحل نهایی کارهستند که یا در روزهای آخر سال به بهره برداری می‌ رسند و یا به یاری خداوند در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ به روی مردم شریف بازگشایی خواهند شد.

[۴] [۵]