- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

وتعاون در سودآوری خوش درخشید

شرکت بیمه تعاون در نیمه اول سال موفق شد کارنامه خوبی را در بخش درآمدزایی و سودآوری به ثبت برساند.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی بیمه تعاون، شرکت بیمه تعاون که با نماد وتعاون و سرمایه ۵ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه کشور فعالیت می کند اطلاعات و صورت های مالی حسابرسی شده میان دوره ای شش ماهه منتهی به پایان شهریورماه امسال را منتشر کرد که بر اساس آن، این شرکت بیمه بخش خصوصی، در سودآوری عملکرد خوبی را به ثبت رسانده که این موضوع می تواند نویددهنده پایان خوشی برای امسال این شرکت باشد.

بر اساس این گزارش، بیمه تعاون در پایان تابستان امسال موفق شده است به بیش از ۲۱۵ میلیارد ریال سود خالص دست پیدا کند که نسبت به رقم بالغ بر ۱۲۹ میلیارد ریالی مدت مشابه سال گذشته، با رشدی ۶۷ درصدی رو به رو شده است.

بر این اساس، سود خالص هر سهم وتعاون در پایان شهریورماه سال جاری ۴۳ ریال گزارش شده که نسبت به ۲۶ ریال پایان تابستان پارسال، ۶۵ درصد بیشتر شده است.

در همین حال، سود ناخالص بیمه ای این شرکت هم با ۸۱ درصد رشد از حدود ۶۲۱ میلیارد ریال در پایان شهریورماه ۱۴۰۱ به حدود ۱.۱۲۲ میلیارد ریال در پایان فصل گرم امسال رسیده است.

سود قبل از مالیات بیمه تعاون هم ۹۰ درصد جهش داشته و از بیش از ۱۲۹ میلیارد ریال به رقمی بالغ بر ۲۴۵ میلیارد ریال افزایش یافته است.

اطلاعات منتشره حاکی از آن است که سود عملیاتی وتعاون در پایان دو فصل ابتدایی سال ۳۳ درصد رشد داشته و رقم آن از حدود ۱۸۵ میلیارد ریال به بیش از ۲۴۵ میلیارد ریال رسیده است.

در عین حال، گزارش کدال نشان می دهد که درآمد حق بیمه خالص وتعاون از حدود ۵.۳۰۷ میلیارد ریال به رقمی نزدیک به ۱۰.۲۵۲ میلیارد ریال افزایش یافته که جهشی ۹۳ درصدی داشته است.

حق بیمه خالص( سهم نگهداری) بیمه تعاون نیز ۹۳ درصد بیشتر شده و رقم آن از حدود ۴.۵۱۴ میلیارد ریال در پایان تابستان ۱۴۰۱ به بیش از ۸.۶۸۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

این گزارش حاکی است، درآمدهای بیمه ای وتعاون با ۹۰ درصد رشد از بیش از ۴.۸۸۹ میلیارد ریال به حدود ۹.۳۰۰ میلیارد ریال و درآمد سرمایه گذاری از محل منابع بیمه ای این شرکت بیمه هم با ۱۹ درصد رشد از بیش از ۲۰۷ میلیارد ریال به حدود ۲۴۷ میلیارد ریال رسیده است.

سایر درآمدهای بیمه ای وتعاون هم جهش ۱۱۶ درصدی را تجربه کرده و درحالی که رقم آن در پایان تابستان سال گذشته، بیش از ۱۶۸ میلیارد ریال بوده در پایان مدت مشابه امسال به بیش از ۳۶۳ میلیارد ریال افزایش یافته است.

جمع دارایی های بیمه تعاون نیز با رشد ۲۶ درصدی رو به رو شده و از بیش از ۲۲.۶۲۶ میلیارد ریال در پایان سال گذشته به حدود ۲۸.۵۷۸ میلیارد ریال رسیده است.

آمار منتشره از سوی بیمه تعاون نشان می دهد که این شرکت برای سال جاری، برنامه ریزی جدی روی درآمدزایی و سودآوری داشته که این برنامه ریزی ها در نیمه دوم سال که برای شرکت های بیمه بسیار مهم تر است، آثار خود را به صورت پررنگ تری نشان خواهد داد./ نقدینه

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=70688 [۱]

[۳] [۴]