- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

واکنش بیمه مرکزی به مصاحبه رئیس سازمان آتش‌نشانی تهران درباره حریق ساختمان ۱۵۳‌ بهار

قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی در واکنش به مصاحبه انجام شده توسط رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران گفت: کانون خسارت مربوط به طبقات سه گانه منفی بوده‌است و سه واحد از ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار پوشش بیمه‌ای داشتند که خوشبختانه خسارتی ندیدند.

به گزارش توسعه پویا [۲]، مجید مشعلچی، قائم مقام رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: کانون خسارت مربوط به طبقات سه گانه منفی بوده‌است و سه واحد از ساختمان پلاک ۱۵۳ خیابان بهار پوشش بیمه‌ای داشتند که خوشبختانه خسارتی ندیدند.

مشعلچی تاکید کرد: سازمان‌هایی که در انجام وظایف قانونی خود کوتاهی می‌کنند نباید با فرافکنی، دیگران را شریک جرم نمایند. در تمام دنیا صنعت بیمه ارتباط موثر و تنگاتنگی با سازمان‌های آتشنشانی و خدمات ایمنی دارد، در کشور ما نیز سال‌هاست این ارتباط وجود داشته و دارد. بیمه مرکزی در طول سال‌های گذشته جلسات متعددی با سازمان آتش‌نشانی تهران برگزار کرده و راهکارهای همکاری فی‌مابین را بررسی مورد بررسی قرار داده‌است، لیکن به دلایل طرح خواسته‌های مغایر با اصول بیمه‌گری و فراقانونی، امکان توسعه این روابط میسر نشده‌است.

وی خاطرشان کرد: متاسفانه صنعت بیمه در حال حاضر بابت دریافت اطلاعات و گزارش‌های مربوط به علل حوادث آتش سوزی و خطرات تبعی به سازمان‌های آتش‌نشانی هزینه پرداخت می‌نماید.

او افزود: در صنعت بیمه علاوه بر اصل حسن نیت بیمه‌ای و دیدگاه اولیه در صدور بیمه‌نامه بر این فرض استوار است که سایر نهادها و سازمان‌ها از جمله سازمان آتش‌نشانی وظایف قانونی خود را به نحو دقیق در قالب جامعه بیمه‌گذاران انجام داده و مسائل و مشکلاتی نظیر اجبار مالکین به رعایت ضوابط قانونی در ساخت و سازها را کنترل می‌نمایند. به هر حال صنعت بیمه با ارزیابی ریسک و ارائه نرخ‌های کارشناسی و رعایت اصول بیمه‌گری (حتی با وجود ریسک‌های بزرگ) پوشش‌های بیمه‌ای متناسب را به بیمه‌گذاران ارائه می‌دهد. انتظار داریم سایر سازمان‌ها نیز وظایف قانونی خود را در قبال جامعه و بیمه‌گذاران به نحو مطلوب انجام داده و از انجام مصاحبه‌های اختلافی علیه سایر سازمان‌ها خودداری نمایند. در خصوص ایمن بودن ساختمان فوق هم می‌توان به مصاحبه شهردار محترم تهران در همشهری آنلاین اشاره نمود.

قائم مقام بیمه مرکزی در ادامه بیان داشت: انبارهای این ساختمان پلمپ شده بود که مالک بدون مجوز فک پلمپ کرده است. این ساختمان برای سال ۱۳۵۳ بوده و ۷ طبقه روی زمین و ۳ طبقه زیر زمین داشته که به عنوان انبار استفاده می‌شد. که در این راستا به مالک تذکرات قانونی داده شده بود.

مشعلچی در پایان گفت: این ساختمان همچنین رای ماده ۱۰۰ داشته و انبارهای آن پلمپ شده بود اما مالک فک پلمپ کرده و شهرداری مجددا به دستگاه قضا شکایت کرده است اما در کل این ساختمان ناایمن نبود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=53043 [۱]

[۳] [۴]