همگام با تولید و توسعه در مرز شمال غربی

گزارش سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به آذربایجان غربی:
 همگام با تولید و توسعه در مرز شمال غربی
گزارش سفر مدیرعامل بانک کشاورزی به آذربایجان غربی:
همگام با تولید و توسعه در مرز شمال غربی
استان آذربایجان غربی در شمال غربی کشور و تنها استانی است که  با کشور ترکیه مرز مشترک دارد. این استان همچنین با کردستان عراق و جمهوری نخجوان نیز هم مرز است. پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی، وجود اکوسیستم های کم نظیر همچون دریاچه ارومیه ، عبور رودخانه های پرآب چون ارس، قرار گیری رشته کوه های متعدد و حضور دشت های حاصلخیز، این استان را از لحاظ کشاورزی، صنعت و روابط تجاری بین المللی در موقعیتی کلیدی و مهم قرار داده است.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی ،روح اله خدارحمی مدیرعامل این بانک بامداد دوشنبه ۱۵ دی ماه هم زمان با وزیر جهادکشاورزی و هیات همراه  به استان آذربایجان غربی سفر کرد تا در جریان این سفر دو روزه ، ضمن بازدید از طرح های تولیدی این استان و دیدار با مجریان طرح ها و کشاورزان ، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران استانی و شرکت در جلسات شورای اداری استان، کارگروه جهش تولید و کارگروه آب و کشاورزی، تدابیر و راهکارهای لازم را برای توسعه و رونق هرچه بیشتر تولید در این منطقه ارائه و اتخاذ کند.

بر اساس این گزارش، خدارحمی در این سفر از روند احداث مجتمع گلخانه ای سریل آباد بوکان و کارخانه قند میلاد مهاباد ، تاسیسات گلخانه هیدروپونیک ۳۸۰ تنی مشارکتی بانک کشاورزی در شهرستان بوکان ، زمین های زراعی کشاورزان دشت رحیم خان بوکان و شعبه مرکزی بانک کشاورزی دربوکان بازدید و از نزدیک با مجریان طرح ها، کشاورزان و کارکنان بانک دیدار و گفت و گو کرد.

وی همچنین در دیدار با حبیب زاده نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی و محمد امین زاده فرماندار شهرستان بوکان ،مسائل و مشکلات بخش کشاورزی این شهرستان را بررسی و راهکارهایی را برای بهبود و حل مشکلات کشاورزان ارائه داد.

خدارحمی بعدازظهر دوشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان بوکان که با حضور انور حبیب زاده نماینده مردم شهرستان بوکان در مجلس شورای اسلامی و محمد امین زاده فرماندار شهرستان بوکان و مدیر شعب بانک کشاورزی استان برگزار شد ، آذربایجان غربی را یکی از استان های مهم کشور در حوزه کشاورزی عنوان کرد و گفت: بانک کشاورزی به عنوان یکی از حامیان بزرگ بخش کشاورزی کشور آماده است تا از برنامه های استان در توسعه این بخش حمایت کند.

مدیرعامل بانک کشاورزی  صبح سه شنبه ۱۶ دی ماه در دومین روز از سفر به آذربایجان غربی در جلسه کارگروه جهش تولید و نقش تشکل ها در توسعه بخش کشاورزی که به میزبانی اتاق بازرگانی و صنایع ارومیه و با حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد ، تصریح کرد: بانک کشاورزی بدون محدودیت  از مدرن سازی فعالیت های کشاورزی و مکانیزاسیون این بخش حمایت می کند و تلاش می کند ظرفیت های جدیدی در بخش کشاورزی ایجاد کند تا با همت و تلاش سرمایه گذاران و حمایت های مالی بانک کشاورزی، توانمندی های بخش کشاورزی افزایش پیدا کند.

شایان ذکر است در این جلسه مدیر عامل کارخانه قند خوی به نمایندگی از کارخانجات قند آذربایجان غربی در حضور معاونان وزیر جهاد کشاورزی  از عملکرد بانک کشاورزی قدردانی کرد .

این گزارش می افزاید: خدارحمی عصر سه شنبه در جلسه کارگروه آب و کشاورزی که با حضور وزیر جهاد کشاورزی، استاندار آذربایجان غربی ، مجمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسولان استانی و شهرستانی برگزار شد حضور یافت وضمن اعلام آمادگی پرداخت تسهیلات برای راه اندازی واحد های بزرگ و زنجیره تولید در حوزه های مختلف بخش کشاورزی ، اظهار داشت: آذربایجان غربی  به لحاظ ظرفیت های بالقوه در بخش کشاورزی مستعد ایجاد زنجیره های بزرگ کشاورزی در حوزه های مختلف است و بانک کشاورزی تا کنون در این استان از ایجاد زنجیره های تولید،به ویژه زنجیره های بزرگ صنعت طیور و تولید شکر حمایت کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *