همکاران خدوم واحدهای خسارت باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند

سرپرست بیمه ایران در بازدید از شعبه خسارتی پایانه غرب؛ همکاران خدوم واحدهای خسارت باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند
سرپرست بیمه ایران در بازدید از شعبه خسارتی پایانه غرب؛
همکاران خدوم واحدهای خسارت باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند
سید محمدناصر مبرقعی سرپرست بیمه ایران روز پنجشنبه در بازدیدی ۳ ساعته از پایانه خسارت غرب، ضمن بررسی میدانی فرایند پرداخت خسارت بر حمایت کامل از همکاران شاغل در شعبه‌های خسارتی تاکید نمود.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی، مبرقعی در این بازدید ضمن گفت‌وگو با همکاران و بررسی نحوه ارائه خدمت با حضور در میان مردم به سوالات و ابهامات ایشان پاسخ گفت.

وی با اشاره به لزوم اقناع مردم با سعه صدر و علاقه و استفاده از ظرافت‌های بصری برای ایجاد محیطی آرامش بخش در شعبه توسط همکاران، تاکید کرد: باید شرایط محیط کار خسارت را بهبود بخشیم و این در ابعاد فیزیکی و گسترش فضای سبز و رنگ های آرامش بخش و توجه توام با محبت به  همکارانی است که با تقوای حرفه ای انجام وظیفه در بخش سخت بیمه گری را انتخاب نموده اند که باعث التیام بخشی به حادثه دیدگان شوند.

مبرقعی تصریح کرد: همکاران این بخش‌ها نیاز به توجه مدیران خود ومدیران ارشد شرکت دارند زیرا روزانه تعداد زیادی از زیاندیدگان با التهاب و اضطراب ناشی از حادثه که اغلب مقصر دیگری دارد به آنها مراجعه و این همکاران می بایست صبورانه آنها را به آرامش دعوت نموده و برای خسارت نیز در عین اینکه مقررات را رعایت می کنند اما به دنبال اقناع مراجعین هستند.

 وی با بیان اینکه انجام وظیفه در شعب خسارتی امر خطیری است افزود: عزم و اعتقاد به خدمت به مردم هم به حرفه ما ارزش می دهد و هم اقبال مردم به نام بیمه ایران را افزایش می دهد. جمع این وظایف بسیار انرژی می خواهد و عزم و ایمان و اعتقاد به اینکه این تلاش هاست که به حرفه ما قیمت می دهد به نام بیمه ایران اعتبار می بخشد.

 سید محمد ناصر مبرقعی در بخشی از سخنان خود به راهبرد خدمات بهینه پس از فروش اشاره کرد و گفت: تصمیم داریم خدمات بعد از صدور را رصد و نظر مراجعین را ارزیابی کنیم. وقتی بیمه ایران هر روز و حتی روزهای تعطیل خدمات خسارت را ارائه می دهد لازم است مراجعه کنندگان بدانند که ایجاد حس خوب و تجربه خوش آنها برای ما اهمیت دارد مجدانه به دنبال آن هستیم  که مردم از رفتار اداری و احساس مسئولیت همکاران احساس خوب داشته باشند برایمان بسیار مهم است که زیاندیدگان از مجموع  تجربه حضور خود در واحدهای خسارت راضی باشند و زیر چتر بیمه ایران به احساس امنیت برسند.

مبرقعی با یادآوری لزوم آغاز آموزش های مهارت محور به کارکنان بیمه ایران خاطرنشان کرد: بنا داریم با تغییر رویکرد در نظام آموزش داخلی، آموزش‌مهارت‌های ارتباطی و هوش میان فردی و هیجانی و روش‌های حرفه کاهش التهاب افراد حادثه دیده و آسیب خورده را گسترش دهیم و در هر پایانه خسارت حداقل یک همکار مددکار بیمه ای داشته باشیم که در مواقع لزوم برای حفظ آرامش محیط کار و کارکنان و مراجعین به صورت حرفه ای ایفا نقش کند.

عضو هیات مدیره بیمه ایران با اشاره به اینکه در بعضی موارد به دلایل مقررات امکان پرداخت خسارت مطابق نظر زیان‌دیده فراهم نمی‌شود گفت: باید وقت بیشتری برای اقناع زیاندیدگان بگذاریم. او باید به این باور برسد که ما در کنارش بودیم. رفتارو گفتار و حوصله همکاران ما دراین موارد مهم است که زیاندیده ای که بخشی از خسارت او بلاجبران باقی مانده باور کندبیمه در حمایت از او مضایقه ای نداشته است. همین باور به او احساس امنیت می دهد و با رضایت شرکت را ترک می کند. باور من این است که عیار ارزش حرفه بیمه گری بویژه خسارت همین جا مشخص می شود.

به همین دلیل است که مدیران می بایست همکاران شاغل در خسارت را که با مسئولیت پذیری برای اقناع سازی زیاندیدگان اهتمام ویژه دارند را با استفاده از ظرفیت های قانونی مورد تشویق قراردهند چون این همکاران می بایست دیده شوند و الگو شوند وبدانند برای شرکت و در کل صنعت بیمه چقدر مورد احترام و ارزشمند و مفید هستند.

وی اضافه نمود: میزان توجه مدیران ستادی و اجرایی و استان‌ها به حمایت و نظارت شاخص تر برای واحدهای خسارتی و بر فرایندهای آن در زمره مهم ترین شاخص هایی است که به دقت رصد خواهد شد.

مبرقعی در بخشی از این بازدید با تاکید بر ضرورت ارتقا نظارت های حرفه ای و اتخاذ روش های مدرن برای مقابله با ریسک تقلب، بر تبادل دانش و تجربه فی مابین همکاران خسارت و صدور تاکید نمود.

 سرپرست بیمه ایران افزود: با هدف تسریع در خدمت به بیمه گزاران و تسهیل فرایندها و اعتماد به همکاران و نمایندگان خدوم بیمه ایران ایین نامه حدود اختیارات را در هفته آتی ابلاغ می نماییم و انتظار داریم سطح نظارت توسط همه مدیران در کلیه سطوح به طور محسوس ارتقا یابد.

مبرقعی  در پایان با بیان اینکه برای خدمت به مردم باید وقت را غنیمت بشماریم یادآور شد: همت کنید تلاش همه شما برای حمایت از آسیب دیدگان در ذائقه مردم عزیز کشورمان ادراک شود و تامین امنیت و آرامش مردم ایران در بخشی که با ماست وفق مفاد اساسنامه محقق شود. اراده و همدلی و جدیت همه مدیران بیمه ایران برای ارائه خدمات توام با رضایت به مردم، بزرگترین تبلیغ و زمینه ساز افزایش پرتفوی بیمه ای می شود.

شایان ذکر است در حاشیه این بازدید سرپرست بیمه ایران با رویکرد بهبود فضا ی داخل شعبه برای ایجاد آرامش در زیاندیدگان، دستوراتی برای ایجاد فضای سبز و اصلاح فضاهای اداری و پیش بینی پذیرای ساده و محترمانه از مراجعین  صادر نمود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=89083

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *