- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

همایش طرح مهارت و درآمد دانشجویی (مدد) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد

همایش طرح مهارت و درآمد دانشجویی (مدد) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد
همایش طرح مهارت و درآمد دانشجویی (مدد) در دانشگاه خوارزمی برگزار شد
همایش افتتاحیه رسمی طرح مهارت و درآمد دانشجویی (مدد) از سوی بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی، با حضور اعضای هیئت رئیسه دانشگاه، بنیاد خیرین حامی دانشگاه، اتحادیه‌های صنفی، اساتید شبکه ارتباطی طرح مدد، اصحاب رسانه و دانشجویان در سالن ابوریحان بیرونی دانشگاه خوارزمی تهران، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا [۱]، در این مراسم مصطفی قلم‌چی، مجری طرح مدد به معرفی کامل این طرح و مفاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد خیرین و دانشگاه خوارزمی پرداخت و از رییس دانشگاه درخواست کرد امکان ایجاد شبکه ارتباط مجازی [۲] با کلیه دانشجویان را در قالب این طرح فراهم آورد.
در ادامه رضا حبیبی، رییس هیئت مدیره بنیاد خیرین دانشگاه خوارزمی با اشاره به اهمیت و ضرورت طرح مدد، اهداف این طرح را تشریح کرد و به موضوع حمایت از صندوق توانمند سازی طرح مدد توسط خیرین پرداخت و مصطفی قلم‌چی را به‌عنوان نماینده بنیاد در این طرح معرفی کرد.
در این مراسم زهره ناعمی یکی از اساتید شبکه ارتباطی طرح مدد و عضو هیئت علمی دانشگاه خوارزمی (گروه زبان و ادبیات عرب ) از طریق ارتباط مجازی، درباره لزوم توجه به دانشجویان فراری از کلاس درس و نیز اهمیت عاطفی طرح مدد و ایجاد انگیزه در دانشجویان در زمینه مهارت آموزی و کسب و کار، به ارائه نظرات خود پرداخت.
در ادامه مراسم، احمد زنگانه، معاون دانشجویی دانشگاه خوارزمی به بیان نکاتی درباره رسالت معلمی و ارتباط غیرمکانیکی استاد و دانشجو و اهمیت مهارت آموزی پرداخت.
در بخش دیگر این همایش، محمد قلم‌چی، دبیر اتحادیه صنف تجهیزات الکترونیکی و حفاظتی تهران، به معرفی دوره‌های مهارتی نصب و راه‌اندازی دوربین‌های مداربسته و کارورزی در آن و ایجاد زمینه همکاری با طرح مدد پرداخت و سپس احمد نیلفروشان، مدیر پوشاک آزادگان و دانش‌آموخته دهه ۵۰ دانشگاه خوارزمی به بیان نکاتی درباره لزوم مهارت آموزی در دانشگاه و لزوم وجود چنین طرح‌های مفید و همچنین تشویق خیرین به امر مهارت آموزی و اشتغال دانشجویی و حمایت از حرکت اجتماعی طرح مدد اشاره کرد.
در پایان این همایش دو تفاهم‌نامه همکاری به امضا رسید.
اولین تفاهم‌نامه درخصوص همکاری دانشگاه خوارزمی و بنیاد خیرین حامی این دانشگاه بود که توسط محمدحسین مجلس آرا جهرمی، معاون اداری و مالی دانشگاه و رضا حبیبی، رئیس هیئت مدیره بنیاد خیرین حامی دانشگاه خوارزمی به امضا رسید.
تفاهم‌نامه دوم، سند همکاری مرکز رشد دانشگاه و طرح مدد بود که بین دکتر حسینی لواسانی، مدیر مرکز رشد دانشگاه خوارزمی و مصطفی قلم‌چی، مجری طرح مدد امضاء و مبادله شد.
[۳] [۴]