نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت؛ از چالش‌های روابط‌عمومی در کسب‌وکارها تا لزوم توجه به Big Data

نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت؛ از چالش‌های روابط‌عمومی در کسب‌وکارها تا لزوم توجه به Big Data
نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت؛ از چالش‌های روابط‌عمومی در کسب‌وکارها تا لزوم توجه به Big Data

نهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت با موضوع «روابط‌عمومی صنعت در ایران، تجربه‌ها و روندها» صبح شنبه یکم مرداد در محل هتل المپیک تهران با حضور مدیران، کارشناسان و علاقه‌مندان به حوزه ارتباطات، روابط عمومی و صنعت در حال برگزاری است.

به گزارش توسعه پویا از ما آنلاین، نهمین-کنفرانس-روابط-عمومی در ابتدای این مراسم پس از پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و قرائت آیاتی چند از قرآن مجید، بهنام تقی‌پور دبیر نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت با حضور در جایگاه بیان کرد: بنا بود تا این سخنرانی را سیدغلامرضا کاظمی‌دینان رئیس شورای سیاستگذاری کنفرانس روابط عمومی و صنعت اراده دهد اما به دلیل کسالت و ابتلا به ویروس کرونا، نتوانستند در این مراسم حاضر شود.

او در بخشی از سخنان خود گفت: تعامل و پیوند روابط عمومی و صنعت در جهان یک رابطه برنده-برنده بوده است. از یک طرف صنعت و شرکت‌های تولیدی و خدماتی که محصولات و خدماتی را به جامعه عرضه می‌کردند، سعی داشتند که به واسطه نقش و وظایف روابط عمومی، هم از تغییرات محیطی آگاه باشند، هم به اطلاع‌یابی، شناخت بازار و افکار عمومی و اثربخشی برنامه‌ها و تولیدات و خدمات در جامعه و هم به اطلاع‌رسانی، تبلیغات و خلق و ارتقای جایگاه برند خود در ذهن مخاطبان بپردازند. از سوی دیگر، روابط عمومی نیز با حمایت صنعت توانسته خود را با نیازها و نوآوری‌ها و تغییرات اجتماعی، فرهنگی و فناورانه همراه سازد و در عرصه برقراری ارتباطات تعاملی، اطلاع‌رسانی شفاف، پاسخگویی و اقناع افکار عمومی و خلق و تقویت سرمایه اجتماعی صنعت، کنشگری حرفه‌ای داشته باشد.

وی افزود: در ایران این پیوند و تعامل بین صنعت و روابط عمومی به‌دلیل تجربه عوامل و متغیرهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، مدیریتی و فناورانه کم‌وبیش با فرازوفرودهایی رو‌به‌رو بوده است. بر همین اساس در نهمین کنفرانس روابط عمومی و صنعت، روی تجربه‌ها و روندها تمرکز کرده‌ایم تا بتوانیم به شناسایی و تحلیل چالش‌ها و ظرفیت‌ها، پیشران‌ها و بازدارنده‌ها در زمینه مسائل صنعت در ایران و کنشگری روابط عمومی بپردازیم. اهمیت این امر زمانی دوچندان می‌شود که بپذیریم روابط عمومی در هر جامعه‌ای متأثر از شرایط و عوامل کلان اجتماعی، فرهنگی و فناورانه آن جامعه است و این کنفرانس فرصتی است تا برخی از مهم‌ترین این عوامل را بررسی کنیم.

در ادامه این مراسم که اجرای آن را شریف رضا مجد برعهده داشت، منصور ساعی رئیس هیئت علمی کنفرانس روابط عمومی بیانیه کمیته علمی را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:

پس از جمع‌بندی نتایج و آرا اعضای کمیته براساس شاخص های تعیین شده، تنها یک مقاله برای ارائه در کنفرانس انتخاب شد:

« نقش روابط عمومی در برندینگ شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم (۳PL)  در صنعت» تالیف سمیه طیبی، کارشناس ارشد علوم ارتباطات اجتماعی

کمیته علمی کنفرانس ضمن تقدیر از تدوین و نگارش و ارسال مقالات ارزشمند از سوی پژوهشگران مطالعات ارتباطی و روابط عمومی در بخش فراخوان عمومی، اعلام می دارد که به منظور نگارش مقالات مساله محور، کاربردی و نوآورانه در  کنفرانس های بعدی موارد زیل را مد نظر قراردهند:

۱- از نظر علمی بیشتر مقالات ازحداقل معیارهای ساختاری، مساله مندی، روش شناسی، انسجام موضوعی ارائه استدلال، فکت ها و شواهد و تجزیه و تحلیل و تبیین های دقیق برخوردار بودند

۲- بسیاری مقالات دریافتی انطباقی با محورهای معرفی شده کنفرانس نداشتند.

۳- در چندین مقاله موارد عنوان مقاله با ادبیات و محتوای و نتایج مقاله همخوانی نداشت.

۴- مقالات فاقد ایده ها و داده ها و نتایج نوآورانه، تحلیلی و تبیینی و کاربردی بودند.

۵- استفاده از منابع و ارجاعات قدیمی و به روز نبودن محتواها، مشکل دیگر اکثر مقالات بود.

سپس در ادامه این کنفرانس هیئت رئیسه متشکل از ناصر رزاق‌منش، محمدحسین استاد، مریم سلیمی و ناهید مونسان تشکیل و اولین مقاله با عنوان «الگوی مسئولیت اجتماعی سازمانی در روابط عمومی حرفه‌ای» توسط عبداللهی‌نژاد ارائه شد.

سخنرانی حسین زاده قشمی مدیرکل ارتباطات وزارت صنعت، معدن و تجارت بخش دیگر این رویداد بود.

وی در بخشی از صحبت‌های خود به چالش‌های روابط عمومی در ایران پرداخت و به لزوم توجه و پایش big data در مسیر رسیدن به اهداف هر سازمانی اشاره کرد و در ادامه بحث مسئولیت‌های اجتماعی را مطرح و تاکید کرد این موضوع می‌تواند بر روی مدل‌سازی سازمانی تاثیر داشته باشد.

سپس با حضور امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران، گفت‌وگویی تصویری با سیدغلامرضا کاظمی دینان رئیس شورای سیاست‌گذاری کنفرانس صورت گرفت.

کاظمی‌دینان به جهت کسالت و ابتلای به ویروس کرونا در این مراسم حضور نداشت.

پنل تخصصی چالش‌های روابط‌عمومی در کسب‌وکارهای مبتنی بر اعتماد مخاطب بخش دیگر این رویداد بود.

این پنل با حضور امیرعباس تقی‌پور دبیرکل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو_ایران، نگار عرب مدیر روابط‌عمومی تپسی، مهدی فروغی مشاور مدیرعامل یکتا نت، امیرحسن‌ موسوی مدیر ارتباطات دیجی‌کالا و علی ورامینی سردبیر ماهنامه مدیریت ارتباطات برگزار شد.

در بخش اول این پنل نقدی در راستای زیرمجموعه بودن واحد روابط‌عمومی مطرح و به مزایا و معایت این اتفاق پرداخته شد.
در بخش دوم این پنل به چالش‌های موجود در کسب و کارها و همچنین نحوه اعتمادسازی در یک سازمان صحبت شد.

در ادامه این کنفرانس مقاله «نقش روابط‌عمومی در برندینگ شرکت‌های ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم در صنعت» توسط سمیه طیبی ارائه شد.

در بخشی از این مقاله این موضوعات مطرح شد:

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌های خدمات لجستیک شخص ثالث (۳PL) هستند که پردازش سفارش خدماتی مانند انبارداری، چیدمان، بسته‌بندی و حمل و نقل را ارائه می‌دهند. شرکت های لجستیک کالاها را از شرکت ها دریافت، پردازش و ذخیره و حمل می کنند. مدل کسب و کار شرکت های لجستیکی به صورت بنگاه به بنگاه (B2B) است. مشتریان این شرکت ها شرکت های دیگری هستند که یا تولید کننده مواد خام یا تولید کننده محصول نهایی می باشند. برندینگ یکی از مهم ترین راه‌هایی است که یک شرکت ارائه دهنده خدمات لجستیک می تواند خود را با مشتریان بالفعل و بالقوه مرتبط کند تا بتوانند سهم خود را در بازار رقابتی کسب و کار خدمات لجستیک حفظ کنند و یا با دستیابی به فرصت های بیشتر سهم خود را افزایش دهند.

امروزه سازمان ها از ارتباطات برند برای توسعه برند کسب و کار خود بهره می گیرند. ارتباطات برند یک استراتژی جامع ارتباطات است که کلیه فعالیت­‌های ارتباطی -از قبیل روابط عمومی و ابزارهای متنوع تبلیغات – را یکپارچه کرده و آنها را در جهت اطلاع رسانی و متقاعد ساختن مشتریان به خرید محصولات و مدیریت برند به کار می­‌گیرد.

هدف از ارتباطات برند ارتقاء سطح ارزش ویژه برند نزد مشتریان و سایر ذی نفعان است، لذا این فعالیت در هر یک از گام‌­های مدیریت برند تاثیرگذار است.

روابط عمومی با فعالیت‌های ارتباطی مرتبط است که برای ایجاد و حفظ وجهه و ارتباط سازمان با مردم طراحی شده‌اند. روابط عمومی از طریق خلق ارزش و اعتبار برند و حفظ پویایی برند با مشتری هدف ارتباط برقرار می کند به گونه ای که باعث ایجاد علاقه به برند می شود و آن را به یک کالای اجتماعی تبدیل می کند که مشتریان می توانند با آن ارتباط برقرار کنند.

هدف از تنظیم این مقاله بررسی نقش روابط عمومی در توسعه آگاهی از برند کسب و کارهای صنعتی (B2B) و به طور خاص شرکت های ارائه دهنده خدمات لجستیک طرف سوم در زنجیره تامین در صنعت است.

[۱] (third-party logistics) provider

[۲] Business to Business

۳] Brand communication

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=43479

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط