- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

نمایشگاه “امپکس” ۹۸ آغازی است بر پایان نمایشگاه های سنتی

مجری برگزاری ششمین نمایشگاه چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته؛

نمایشگاه “امپکس” ۹۸ آغازی است بر پایان نمایشگاه های سنتی

ادریس مازندرانی، در حاشیه بازدید وزیر صمت از ششمین نمایشگاه چرم، کیف، کفش و صنایع وابسته در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱] عنوان کرد:
در این نمایشگاه ۱۸۳ شرکت دانش بنیان، تولید کننده کفش، استارتاپ‌ها و ماشین سازهای این صنعت حضور داشتند که نمونه بارز رونق تولید را در کشور رقم زدند.

وی با بیان اینکه هیچ برند خارجی در این نمایشگاه حضور ندارد، گفت: ما با هدف توسعه صادرات فرامنطقه ای مانع حضور برندهای خارجی و یا حتی محصولات تمام شده خارجی در این نمایشگاه شدیم. هدف از برگزاری نمایشگاه توسعه بازار داخلی با رویکرد صادراتی است و امید آن می‌رود با افزایش این نمایشگاه در پاویون‌های خارجی، توسعه صادرات را در بخش چرم افزایش دهیم.

مازندرانی در جواب نارضایتی تولیدکنندگان از فضای غرفه‌ها گفت‌: لازم به‌ ذکر است؛ سال گذشته این نمایشگاه به نوعی کارش تمام شده بود و از ۲۰ هزار متر به ۳ هزار متر مفید رسیده بود که با یک باز تعریف شروع به کار کرد. به نظر من ششمین نمایشگاه “امپکس” آغازی است بر پایان نمایشگاه های سنتی و قدیمی.

وی افزود: همانطور که ملاحظه می کنید هیچ کدام از تولید کنندگان ما فروش مستقیم ندارند و نمایشگاه کاملا تجاری و برای تجّار، بازرگانان داخلی و خارجی طراحی شده است و من فکر می‌کنم این موضوع موجب آن شود که تولیدکنندگان چرم با انگیزه بیشتر برای برگزاری یک نمایشگاه با استانداردهای بالا همراه ما باشند. از آنجا که هر پروژه‌ای مشکلات خاص خود را دارد، ما نیز برای برگزاری این نمایشگاه با مشکلاتی مواجه بودیم و می‌دانیم با توجه به تلاش‌‌های انجام شده در بهتر برگزار شدن آن، رضایت صد در صدی حاصل نشده، اما امیدواریم با حمایت تولیدکنندگان، نمایشگاهی با بالاترین استانداردها در سالهای آتی برگزار کنیم. به همین منظور و برای افزایش کیفیت برگزاری نمایشگاه تعدادی فرم نظرسنجی تهیه و در میان تولیدکنندگان توزیع شده که با گردآوری اطلاعات و آسیب شناسی در صدد رفع این مشکلات خواهیم بود.

مازندرانی با اشاره به استقبال بی‌نظیر از نمایشگاه چرم ۹۸ گفت: امسال استقبال از نمایشگاه نسبت به سالهای گذشته بسیار عالی بود. از لحاظ متراژ مفید نسبت به سال گذشته افزایش ۳ برابری داشتیم و در آخرین روز ثبت نام بیش از ۸۰ شرکت در نوبت بودند اما متاسفانه به دلیل پیش بینی نشدن این تعداد از ثبت نامی‌ها، سالنی برای در اختیار گذاشتن آنها نداشتیم.

وی در تاثیر این نمایشگاه بر بازار جهانی گفت: حضور هیئت‌های تجاری از کشورهای منطقه در مدت زمان برگزاری نمایشگاه نشان می دهد که این صنعت مقبولیت منطقه ای خود را پیدا کرده است. هدف ما درآینده نزدیک معرفی این نمایشگاه به عنوان تخصصی‌ترین نمایشگاه چرم خاورمیانه است و با توجه به شرایط ویژه اقتصادی کشور، امسال این نمایشگاه تنها میزبان ۵ هیات تجاری بود که می‌توان این تعداد را به ۱۰ الی ۱۵ هیات تجاری افزایش داد.

[۲] [۳]