نقش شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توانمندسازی مردم

نقش شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توانمندسازی مردم
وزیر صمت در آیین امضاء تفاهم‌نامه مسئولیت اجتماعی با شرکت سایپا سیتروئن کاشان عنوان کرد:
نقش شرکت‌های بزرگ اقتصادی در توانمندسازی مردم
وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به تجارت خارجی ۷۵ میلیارد دلاری و رشد ۸ درصدی در حوزه صنعت گفت: علی‌رغم تاثیرات تحریم‌ها بر برنامه‌های شرکت‌های خودروسازی داخلی داشت سال گذشته شاهد رشد ۲۸ درصدی در این حوزه بودیم.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در آیین امضای تفاهم نامه مسئولیت های اجتماعی در شرکت سایپا سیتروئن کاشان ضمن گرامیداشت مقام عالی شهدا و سالروز آزادی خرمشهر، گفت: تحریم‌هایی که در سال‌های گذشته به ایران تحمیل شد در کنار محدودیت های ناشی از شیوع بیماری کرونا برنامه‌های اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار داد اما علی‌رغم همه محدودیت‌ها، صنعت تولید و تجارت بین المللی رشد خوبی داشت و با همت فعالان اقتصادی و مسئولان، آهنگ توسعه صنعتی و معدنی در کشور متوقف نشد.

وی در خصوص مسئولیت اجتماعی شرکت های بزرگ اقتصادی کشور گفت: تمامی شرکت‌های بزرگ جهانی به واسطه فعالیتی که می کنند باید این مسئولیت را داشته باشند و مسئولیت اجتماعی جزء ذات شرکت‌های بزرگ است؛ شرکت‌های بزرگ برای رونق اقتصادی باید در این حوزه وارد شوند، توانمندسازی مردم یکی از وظایف اصلی بنگاه های بزرگ اقتصادی است و این یک مدل آزموده شده در کشور است که بر اساس آموزش باعث ایجاد ارتباط بین اشتغال روستایی و اشتغال شهری می‌شود، این مدل کاملاً در راستای مردمی کردن اقتصاد مقاومتی است با انجام این کار امنیت و توسعه متوازن در کشور اتفاق می‌افتد و مسئولان در ارکان مختلف حکومتی نقش مهمی دارند که در این مدل به آن توجه شده است.

طبق توضیحات رزم‌حسینی تا امروز بیش از ۳۰۰ بنگاه اقتصادی و شرکت بزرگ، داوطلبانه معین مسئولیت اجتماعی در سراسر کشور شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *