نقش برجسته روابط عمومی در صنعت بیمه

نقش برجسته روابط عمومی در صنعت بیمه
نقش برجسته روابط عمومی در صنعت بیمه
کریم همتی، مشاور مدیرعامل و مسئول روابط عمومی شرکت بیمه میهن گفت: نقش روابط عمومی‌های صنعت بیمه برجسته است و به عنوان زنجیره اصلی ارتباطی میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف و مخاطبان سازمان، مسوولیتی خطیر برعهده دارند.
توسعه پویا، پیشینه سال‌ها فعالیت صنعت بیمه نشان می‌دهد که این صنعت همواره به مسوولیت‌های اجتماعی خود عمل کرده و در بزنگاه‌های حساسی نظیر وقوع حوادث قهری و طبیعی، بیش از سقف تعهدات خود وارد میدان خدمت‌رسانی شده است.

این صنعت همچنان که برای تحقق شعار سال‌های گذشته نقش‌آفرینی کرده، در راستای تحقق شعار سال۱۴۰۰ نیز آمادگی کامل خود را با استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای ایفای نقش در این زمینه و در جهت پشتیبانی از بخش‌های تولیدی با ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای در زمینه مدیریت ریسک و ارتقای دانش اصول پیشگیری از حوادث و انتقال تجربیات خود به کارآفرینان و طراحی پوشش‌های بیمه‌ای ویژه بخش تولید و صنعتگران، اعلام کرده است.

در این بین، نقش روابط عمومی‌های صنعت بیمه برجسته است و به عنوان زنجیره اصلی ارتباطی میان مدیران، کارکنان و جامعه هدف و مخاطبان سازمان، مسوولیتی خطیر برعهده دارند و باید اذهان فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع را به اهمیت پوشش ریسک احتمالی فعالیت‌هایشان معطوف کنند و ضمن شناسایی نیازهای بیمه‌ای آنان، راهبرد و ساز وکارهای مناسبی برای معرفی و ارائه خدمات بیمه‌ای به بخش‌های تولیدی کشور اتخاذ کنند و به آگاهی‌بخشی در این حوزه بپردازند. اگر بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی از پوشش‌های بیمه‌ای برخوردار باشند، قطعا با آسودگی و اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت و تولید می‌پردازند و هیچ هم و غمی در این زمینه نخواهند داشت.

روابط عمومی‌های صنعت بیمه به منظور تحقق برنامه‌های این صنعت برای جهش تولید و مانع‌زدایی می‌توانند زمینه همکاری بخش‌های مختلف اقتصادی جامعه و به‌طور اخص دولت را که حرکت‌دهنده اصلی چرخ‌های اقتصادی کشور است، فراهم سازند و با برگزاری برنامه‌های گفت‌وگومحور، نشست‌های تخصصی و میزگردهای مختلف کارکردها و مزیت‌های بیمه را برای آنها تبیین و معرفی کنند و آرامش و امید را در بین کسب‌وکارها و فعالان اقتصادی به‌وجود آورند و در واقع برای رسیدن به هدف که همان جهش تولید است، شور و عزم ملی ایجاد کنند.

روابط عمومی‌ها همچنین می‌توانند ظرفیت‌ها و امکانات ارتباطی در همه سطوح را برای تحقق شعار سال شناسایی و به خدمت بگیرند و در اقدامی هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده نقش خود را در این زمینه به خوبی ایفا کنند و همزمان با انجام تکالیف حوزه اطلاع‌رسانی، ارتباط هدفمند با رسانه‌های بومی و مدیران کانال‌ها و صفحات پرمخاطب فضای مجازی داشته باشند و در این زمینه محتوای مناسب و متناسب با شیوه‌های نوین رسانه‌ای تولید و ارائه کنند.

تجربه نشان داده است سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها به اصطلاح به «آب کر وصلند» و مسوولان این بخش‌ها نیازی به اخذ پوشش‌های بیمه‌ای نمی‌بینند و حتی در این زمینه احساس مسوولیت هم نمی‌کنند و این دولت است که باید برای جلوگیری از اتلاف سرمایه‌های ملی وارد عمل شود و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌ها و صنایع را ملزم به اخذ پوشش بیمه‌ای کند و زمینه تقاضا را در این عرصه فراهم سازد که در این صورت، صنعت بیمه نیز در این میان به نقش‌آفرینی می‌پردازد و با بهبود فضای کسب‌وکار زمینه را برای جهش تولید فراهم ‌و سهم خود را در این زمینه بیش‌ از پیش ایفا می‌کند.

بانکداری ایرانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *