- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

نشست”سرمایه‌های انسانی”با اسپانسری هلدینگ فناوری بانک شهر

نشست”سرمایه‌های انسانی”با اسپانسری هلدینگ فناوری بانک شهر [۱]
نشست”سرمایه‌های انسانی”با اسپانسری هلدینگ فناوری بانک شهر [۱]
اعضای هیئت علمی کارگروه “دغدغه نگهداشت و بیم از مهاجرت متخصصان” با عنوان “سرمایه‌های انسانی در مسیر تندباد” معرفی شدند. هیئت علمی نشست ضمن پیشنهاد محورهای بحث و گفتگو، بیانیه پایانی نشست را نیز تدوین خواهد کرد. اعضای هیئت علمی کارگروه “دغدغه نگهداشت و بیم از مهاجرت متخصصان” با عنوان “سرمایه‌های انسانی در مسیر تندباد” معرفی شدند. هیئت علمی نشست ضمن پیشنهاد محورهای بحث و گفتگو، بیانیه پایانی نشست را نیز تدوین خواهد کرد.

به گزارش توسعه پویا [۲] از فابانیوز [۳] به نقل از ستاد خبری رویداد بین‌المللی Transaction [۴]، اسپانسری این نشست را که در نهمین نمایشگاه تراکنش ایران [۴] برگزار می شود، هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر  [۵]بر عهده دارد و متعاقبا سخنرانان نشست نیز معرفی خواهند شد.

اسامی هیئت علمی کار گروه بترتیب حروف الفبا عبارتند از: عسل آغاز، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر [۶]، زهره برزگر، معاون توسعه سرمایه های انسانی هلدینگ ارتباط فردا [۷]، ترگل خوشنویسان، مدیر ارشد منابع انسانی گروه اسنپ [۸]، نازنین دادگر، مدیر منابع انسانی گروه یونی لیور [۹]، ابراهیم شیخ، عضو هیئت علمی سازمان مدیریت صنعتی [۱۰]، حمیدرضا صمدی، متخصص حوزه منابع انسانی، بهبود عباسی، مدیر عامل شرکت اینکال [۱۱]، افشین فتحی، معاون مالی و سرمایه انسانی شرکت راهبرد هوشمند شهر [۱۲]، اباذر کرمی، معاون سرمایه های انسانی دیجی پی [۱۳] و الهام مقدم، معاون توسعه راهبردی هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر [۵].

پیش از این و در خبری (لینک خبر)  [۱۴]اعلام شد که قرار است، در این نشست به بررسی دلایل مهاجرت نخبگان و نگرانی‌های فعالان اکوسیستم صنایع مالی از خالی شدن حضور متخصصان در این صنعت پرداخته شود. کارشناسان معتقدند که دیگر انگیزه‌های مالی و مسائل اقتصادی، تنها دلیل این نیروها برای تصمیم به مهاجرت نیستند، بلکه تلاش برای رسیدن به آرامش نسبی در زندگی و اطمینان خاطر از آینده پیش‌رو، نقش قابل‌توجهی در تمایل نیروهای تحصیل‌کرده کشور به مهاجرت دارند. مدیران کسب‌وکارهای فناوری‌محور اظهار می‌کنند که در چنین شرایطی، حتی دیگر افزایش حقوق و ایجاد مزایای شغلی جدید نیز نمی‌تواند متخصصان را راضی کند. امروزه نگرانی‌های زیادی در حوزه سرمایه انسانی برای شرکت‌های فعال در زنجیره خدمات اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری کشور وجود دارد، در نشست “سرمایه‌های انسانی در مسیر تندباد” می بایستی در پی آن باشیم به جای آنکه زانو غم بغل کنیم، بر روی شیوه‌های نگهداشت نیروی انسانی بحث و تبادل نظر کنیم. و از افرادی که درون گود و کانون فعالیت هستند بخواهیم برای حفظ و ارتقا حس امید در نیروی انسانی راهکار ارائه کنند. تردیدی نیست که هر دردی، درمانی دارد و برای ایجاد امید و بلوغ کسب و کارها همه همت خود را می بایست بکار بست.

هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر در یک نگاه 

بانک شهر [۱۵]، باهدف تأمین نیازمندی های گسترده حوزه فناوری اطلاعات بانک و همچنین تولید محصولات خلاقانه در زمینه بانکداری الکترونیکی و صنعت پرداخت، فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات خود را در قالب هلدینگ تخصصی فناوری اطلاعات، با عنوان ارتباطات همراه هوشمند شهر مهندسی کرده و امید دارد، تا شرایط آرمانی مورد نیاز شهروندان و مشتریان شبکه بانکی را فراهم سازد.

مدیریت شرکت های تابعه در زمینه فناوری اطلاعات، بهبود خدمات نوین بانکداری، ایجاد اپراتور یکپارچه کیف پول شهروندی، ایجاد زیرساخت یکپارچه میزبانی داده مدیریت شهری، ایجاد بدنه تخصصی تنظیم گری هوشمندسازی شهری، توسعه فضای پذیرندگی، گسترش بازار و سهم این مجموعه در آن، بهینه سازی فرایندها و هم افزایی مدیریتی از مهم ترین اقدامات هلدینگ فناوری اطلاعات بانک شهر است .

راه اندازی این مجموعه با رویکرد ایجاد تحول دیجیتال در بدنه بانک شهر و اجرای طرح های استراتژیک در حوزه فناوری اطلاعات صورت گرفته و با این هدف ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ با تمرکز بر عارضه یابی و تحلیل و بررسی شرکت های IT  زیر مجموعه بانک، جذب نیروهای متخصص و تأمین زیرساخت های موردنیاز سپری شد و از ابتدای سال۱۴۰۲ با مهندسی مجدد شرکت های فناوری اطلاعات بانک شهر، در این مسیر با انتقال شرکت های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و تغییر ارکان اصلی شرکت ها، فعالیت اصلی هلدینگ با تخصیص سه شرکت فناوری اطلاعات شامل: شرکت راهبرد هوشمند شهر، شرکت توسعه و نوآوری شهر و شرکت فناوران ایمن شبکه(فاش)، به زیرمجموعه هلدینگ کلید خورد.

هلدینگ فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک شهر با تکیه برتجربه و توان تیم تخصصی خود، کوشیده است که در حفظ جایگاه و پیشگامی در صنعت فناوری اطلاعات، همواره به عنوان یاریگر بانک شهر، در ارائه سرویس‌های الکترونیکی برای اقشار مختلف جامعه باشد. این هلدینگ آمادگی دارد انواع خدمات در زمینه نرم‌افزارهای بانکی و غیربانکی، مشاوره فنی و نظارتی در حوزه فناوری اطلاعات، و طراحی و اجرای طرح‌های زیرساختی (امنیت، شبکه و مرکز داده) را در سراسر کشور ارائه کند.

نمایشگاه تراکنش ایران [۴] به مدت ۳ روز، از ۱۸ تا ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ در مرکز آفرینش‌های کانون پرورش فکری و هتل لاله برگزار می‌شود. تراکنش نهم در فضای نمایشگاهی با وسعت ۳۵۰۰ متر مربع و با تفاوت‌هایی در شکل و محتوا برپا خواهد شد. در این دوره حدود ۵۰ نشست‌ تخصصی و فرصت‌ گفتگوی B2B، با ۱۵۰ سخنران و عضو کمیته علمی، ۶۰ کارگاه معرفی محصول و با برنامه‌هایی متنوع میزبان اکوسیستم صنایع مالی، بانکی، پرداخت و فناوری است. پیش بینی می‌شود در این دوره نیز این رویداد بزرگ تخصصی مورد استقبال هزاران بازدید کننده قرار بگیرد که از قبل برای بازدید از نمایشگاه و رویدادهای جانبی آن ثبت نام کرده اند.

شرکت کنندگان در این دوره تراکنش ایران، شاهد برگزاری نشست‌های تخصصی با رویکردی نوآورانه، در کنار برپایی سه رویداد دیگر یعنی جشنواره چهره‌های ماندگار و مدیران موثر، جشنواره انتخاب محصولات برتر سال و جشنواره رساله دکتری سال و حضور پررنگ جمعی از بانک ها و شرکت‌های خارجی خواهند بود. در تراکنش نهم مسئولیت هماهنگی دعوت از بانک ها و شرکت‌های خارجی را شرکت ترکیه ای Emin Event group برعهده دارد.

به پاس مشارکت ارزشمند علاقه‌مندان، همکاران مرکز فابا با نظم، فروتنی و احترام ویژه با شماره تلفن ۴۳۳۴۷ داخلی ۳۰۵ و شماره همراه ۰۹۲۰۹۵۰۱۹۲۹ پاسخگوی متقاضیان درباره نحوه مشارکت و تحقق خواسته‌های آنان می‌باشند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=71812 [۱]

[۱۶] [۱۷]