مهم‌ترین رسالت بانکداری اسلامی، هدایت منابع مالی به سمت تولید و اشتغال است

مهم‌ترین رسالت بانکداری اسلامی، هدایت منابع مالی به سمت تولید و اشتغال است
نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک دی:
مهم‌ترین رسالت بانکداری اسلامی، هدایت منابع مالی به سمت تولید و اشتغال است
مهم‌ترین رکن در قانون بانکداری بدون ربا، نظارت بر نحوه مصرف وجوه است که این نظارت دقیق، منجر به هدایت منابع مالی به سمت تولید و اشتغال می‌شود.

به گزارش توسعه پویا به نقل از روابط‌عمومی بانک دی، فریدون رشیدی، نایب‌رئیس هیئت‌مدیره بانک دی در نخستین همایش سراسری برخط «بانکداری اسلامی، بانک دی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها»، به تبیین جایگاه بانکداری اسلامی در رونق تولید و اشتغال پرداخت و گفت: علی‌رغم تأکید مکرر رهبر معظم انقلاب بر حمایت از تولید و اشتغال، همچنان شاهد مشکل تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی کشور هستیم که این مسأله ناشی از عدم اجرای صحیح قانون بانکداری بدون ربا در کشور است.

وی افزود: مهم‌ترین رکن در قانون بانکداری بدون ربا، نظارت بر نحوه مصرف وجوه است که متأسفانه در کشور ما در سایه عدم نظارت‌های کنترلی شاهد آن هستیم که منابع مالی بانک‌ها گاهی به جای حرکت به سمت تولید و اشتغال به سمت معاملات سوداگرانه هدایت شده است.

وی افزود: اگر ساختارهای کافی برای نظارت مؤثر بر تسهیلات‌گیرندگان وجود داشته باشد، تخصیص منابع در صنایع تولیدی منجر به شکوفایی اقتصاد کشور و تولید اشتغال خواهد شد.

رشیدی با اشاره به استراتژی بانک دی در سال جاری گفت: یکی از اهداف استراتژیک بانک دی در سال جاری، تخصیص منابع در بخش تولید و اشتغال با تأکید بر تأمین منابع مالی بنگاه‌های کوچک و متوسط و طرح‌های مربوط به ایثارگران است که زمینه تولید شغل برای جامعه هدف بنیادشهید و امور ایثارگران را فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *