معادن تهران نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان هستند

معادن تهران نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان هستند
معادن تهران نیازمند استفاده از ظرفیت‌های دانش بنیان هستند

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن گفت: مواد معدنی تجدید پذیر نیستند و لازم است از ظرفیت های دانش بنیان در شرکت‌های معدنی و صنعتی بیشتر استفاده شود تا بتوان در بازار موفق بود.

به گزارش توسعه پویا از خبرگزاری فارس، محمد نبی یوسفیان رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شن و ماسه پیشران صنعت ساختمان و عمران است و بیش از ۱۰۰ شغل مرتبط به آن وابسته شده‌اند و ۷۵ درصد سهم شن و ماسه وارد بتن و ۹۵ درصد آن وارد آسفالت می‌شود.

وی گفت: بعد از آب مهمترین مصرف در شن، ماسه و سنگدانه‌ها است و باید توجه ویژه‌ای به این بخش داشته باشیم.

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن با بیان اینکه در حال حاضر ظرفیت تولید به یک پنجم تقاضای بازار رسیده است، افزود: در زمان رونق ساخت مسکن حجم بسیار بالایی از تقاضا داشتیم و با تغییر سیاست‌ها میزان تقاضا کاهش یافت و امیدواریم باتوجه به سیاست جدید دولت این میزان افزایش پیدا کند. 

یوسفیان با اشاره به اینکه مصوبه‌ای برای واردات ماشین آلات معدنی گرفته شده و البته ماشین آلات رده پایین و خرد را از تولید داخلی تامین می‌کنیم، افزود: میزان تولید باتوجه به شرایط از ۵۰۰ میلیون تا یک و نیم میلیارد تن در سال در نوسان است و بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تن بیشترین میزان تولید بوده اما بخش عمده تولیدات در دست وزارت راه و شهرسازی است که برای جاده سازی استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه با تکامل زنجیره معدنی در کشور تعداد شغل‌های ایجاد شده از معادن می‌تواند افزایش پیدا کند تا اقتصاد معدنی پویایی در جریان توسعه اقتصادی کشور داشته باشیم، ادامه داد: در سال ۱۳۷۹ سندی توسط رهبری به تصویب رسیده بود و به همین منظور سیاست‌های بخش معدن تعریف می‌شود تا با نگاه به آینده این بخش توسعه یابد. 

رئیس کمیته مصالح ساختمانی خانه معدن به لزوم رشد حمل و نقل همراه با رشد معادن برای افزایش تولید و بهره برداری از معادن اشاره کرد و بیان کرد: مواد معدنی تجدید پذیر نیستند و اگر نتوانیم از تفکرات جدید استفاده کنیم کفران نعمت کرده ایم و لازم است از ظرفیت‌های دانش بنیان در شرکت‌های معدنی و صنعتی بیشتر استفاده شود تا بتوان در بازار موفق بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=41166

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط