مدیریت ریسک یکپارچه شرکت بیمه تجارت‌نو با ابزارهای نوین

مدیریت ریسک یکپارچه شرکت بیمه تجارت‌نو با ابزارهای نوین
مدیر طرح و برنامه و سرپرست مدیریت ریسک شرکت بیمه تجارت‌نو، تمدید گواهی نامه ISO31000 این شرکت را نشان از تعهد و کیفیت بالا در ارائه خدمات بیمه‌ای و محافظت از منافع مشتریان خود دانست.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی بیمه تجارت‌نو ؛ سها صفایی، مدیر طرح و برنامه و سرپرست مدیریت ریسک شرکت بیمه تجارت‌نو با اشاره به تعدد و تنوع بسیار بالای ریسک‌ در صنعت بیمه گفت: بنگاه‌های اقتصادی در هر سطحی از عملکرد، با دامنه وسیعی از ریسک‌ مواجه بوده که بر دستیابی به اهداف تاثیرگذار هستند.

وی بیان داشت توانمندی کسب وکارها در رویارویی با تغییرات محیط کسب ‌و کار و‌ بهره‌برداری مناسب از فرصت‌های خلق شده، به بقاء و سودآوری آنها بستگی دارد که تحقق این امر، در سایه استقرار و پیاده‌سازی مدیریت ریسک امکان‌پذیر است.

صفایی با اشاره به اجرای آیین نامه شماره ۹۳ مصوب شورای عالی بیمه افزود: با اتخاذ رویکردی یکپارچه، فعالانه و مستمر برای مدیریت ریسک‏ در تمامی حوزه‏‌های سازمانی و با تکیه بر موازین منشور اخلاق حرفه‌ای شرکت، تصمیم گرفته شد که برپایه محورها و فرآیندهای تثبیت شده در استاندارد ISO 31000 (استاندارد مدیریت ریسک)، به پیاده سازی و پایش مستمر مدیریت ریسک در شرکت بیمه تجارت‌نو بپردازیم.

سرپرست مدیریت ریسک شرکت بیمه تجارت‌نو، استاندارد ISO 31000را چهارچوبی جامع دانست که تمام جنبه‌های مدیریت ریسک از جمله شناسایی، تجزیه و تحلیل، ارزیابی، نظارت، بررسی و بهبود عملکرد را پوشش می‌دهد و اشاره داشت در این راستا شرکت بیمه تجارت‌نو، در گام نخست، جلسات آموزشی، بازاندیشی و فرهنگ سازی در حوزه مدیریت ریسک را مشابه سال‌های گذشته برگزار کرد، سپس به شناسایی و بازنگری شاخص‌های کلیدی ریسک اقدام نموده است و در گام دوم پس از تحلیل نتایج بدست آمده به بررسی اثرگذاری و شدت آنها پرداخته که در نهایت بازمعماری برنامه‌‎ها و پروژه‌های عملیاتی مدیریت‌ها با هدف‌گذاری بر روی کنترل ریسک‌، با شدت و اثرگذاری بالاتر انجام شد.

صفایی افزود: در شرکت بیمه تجارت‌نو، در راستای سفارشی سازی فرآیندها و بهبود سیستم مدیریت ریسک با بهره‌گیری از ابزارهای نوینی چون هوش مصنوعی و داده کاوی، اقدام به طراحی و پیاده‌سازی سامانه هوشمند ارزیابی و پیش‌بینی ریسک قراردادهای بیمه گذاران در رشته درمان کرده است.

وی با تاکید بر ریل گذاری مسیر پیشرفت در جهت مدیریت و کنترل کامل ریسک‌های سازمانی گفت: شرکت بیمه تجارت‌نو برای دومین سال متوالی موفق به اخذ استاندارد ISO 31000 از شرکت پایش و ارزیابی انطباق ایران (TUV AUSTRIA) شده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=82081

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *