- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

مدت‌زمان ارتباط با سامانه ۱۲۴ در تهران از هفت به کمتر از یک دقیقه کاهش‌یافته است

سامانه ۱۲۴ در تهران از هفت به کمتر از یک دقیقه کاهش‌یافته است
سامانه ۱۲۴ در تهران از هفت به کمتر از یک دقیقه کاهش‌یافته است [۱]

وزیر صمت بابیان این‌که کانال ارتباطی ما با مردم تلفن ۱۲۴ است، تصریح کرد: من هرروز آن را کنترل می‌کنم، در روزهای نخست راه‌اندازی این سامانه، نزدیک به هفت دقیقه طول می‌کشید که ارتباط مردم با آن برقرار شود، اما اکنون این زمان در تهران به کمتر از یک دقیقه و در دیگر شهرها به صفر رسیده است.

به گزارش توسعه پویا [۲] از شاتا،‌ سیدرضا فاطمی امین ادامه داد: سامانه ۱۲۴ یک سیستم یکپارچه است، تماس‌ها توسط پاسخگو ثبت و نرم‌افزار وارد سامانه سیمبا می‌شود و ارسال بازرسی صورت می‌گیرد و شکایت‌ها مستقیم به سازمان تعزیرات ارسال می‌شود.

وی اعلام کرد: به‌زودی، برگه‌های نظارت مردمی در ورودی مغازه‌ها درج خواهد شد که این برگه‌ها حاوی یک بارکد دوبعدی و یک شناسه کسب‌وکار است، همچنین نرم‌افزار موبایل «صمت من» نیز راه‌اندازی خواهد شد و شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده تخلف و یا حتی برای ثبت رضایتمندی از آن واحد صنفی، نظرات خود را گزارش دهند.

وزیر صمت تصریح کرد: در این روش، علاوه بر امکان گزارش‌گیری، وضعیت و رتبه واحد صنفی نیز مشخص می‌شود، به این معنی که اگر پیش‌ازاین تخلفی کرده باشند، میزان تخلف، نمایش داده می‌شود که این نیز کنترلی برای فروشگاه‌ها و اصناف ایجاد کرده و نظارت‌ها را بسیار گسترده‌تر می‌کند.

فاطمی امین در خصوص شرایط بازار نیز توضیح داد: در هفته گذشته، یک اصلاح قیمت در روغن، مرغ، تخم‌مرغ و لبنیات داشتیم و برای رفع دغدغه کمبود کالا و جلوگیری از احتمال در دسترس نبود کالاها، تمرکز اصلی خود را بر وفور و توزیع کالاها قراردادیم؛ هرچند که در روزهای نخست نقص‌هایی وجود داشت، اما اکنون شرایط به خوبی کنترل‌شده و می‌توان گفت که به‌طور تقریبی موضوع نبود روغن برطرف شده است.

وی بیان کرد: مرحله بعدی که اکنون روی آن متمرکز هستیم، مدیریت قیمت‌ها است و در این رابطه یک سامانه نظارت مردمی از هفته آینده آغاز به‌کار خواهد کرد و به‌تدریج در کل کشور اجرایی خواهد شد؛ اما متأسفانه حدود ۳۰ درصد اصناف پروانه کسب‌وکار ندارند که این موضوع نظارت را مشکل می‌کند.

وزیر صمت یادآور شد: اکنون در مرحله تولید، قیمت‌ها را در قالب طرح درج قیمت تولیدکننده، کنترل می‌کنیم که در حد مجاز باشند، همچنین فاکتورها و مبالغ شرکت‌های پخش را نیز تحت کنترل داریم، اما ازآنجاکه حدود ۴۰۰ هزار فروشگاه خواروبارفروشی و سوپرمارکتی وجود دارد، مردم باید در مرحله نظارت به ما کمک کنند.

فاطمی امین در پایان در خصوص شائبه‌های انحصاری بودن واردات خودرو نیز بیان کرد: کلیات آئین‌نامه واردات خودرو در دولت مصوب شد، اما در مورد یکی از بندهای این آئین‌نامه در جلسه هیئت دولت پرسش‌هایی مطرح شد و قرار است به کمیسیون اقتصادی ارجاع شود تا بررسی بیشتری صورت گیرد؛ در این آئین‌نامه هیچ انحصاری وجود ندارد و به دنبال این هستیم که خودروهای اقتصادی وارد کشور شود تا عموم مردم بتوانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=40412 [۱]

[۳] [۴]