- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

مجموع عملکرد موفق بانک کشاورزی/ در حمایت های توسعه اقتصادی و اجتماعی

مجموع عملکرد موفق بانک کشاورزی/ در حمایت های توسعه اقتصادی و اجتماعی
مجموع عملکرد موفق بانک کشاورزی/ در حمایت های توسعه اقتصادی و اجتماعی [۱]

بر اساس گزارش‌های آماری نتیجه ارزیابی عملکرد بانک کشاورزی نشان داد که امتیاز این بانک در هر دو بخش «شاخص های اختصاصی» و «شاخص های عمومی» رشد داشته و عملکرد قابل قبولی را در اکثر شاخص ها ارائه داده است.

به گزارش توسعه پویا [۲] از پایگاه خبری شمانیوز ، بانک کشاورزی در شاخص های اصلی «نسبت مطالبات غیرجاری به کل تسهیلات»، «نسبت دارایی های درآمدزا به کل دارایی ها»، «تهیه نقشه راه بانکداری دیجیتال»، «واگذاری املاک مازاد»، «اجرای حاکمیت شرکتی» توانسته به اهداف از پیش تعیین شده و افق برنامه ای خود در سال جاری دست پیدا کند.

شاخص های آماری بانک کشاورزی نمایانگر مسئولیت پذیری در حوزه اجتماعی، حمایت از توسعه کسب و کار، بانکداری دیجیتال، تامین مالی برای توسعه اقتصادی در تولیدات داخلی، حمایت از کشاورزان و دامداران و تامین نهاده های دامی و تولیدی، توسعه اقتصادی شرکت های دانش بنیان و حمایت‌های تسهیلاتی در برنامه‌های تکلیفی دولت از جمله ازدواج، فرزندآوری، وام ودیعه مسکن بوده است.

بانک کشاورزی در راستای اقدامات حمایتی از گندمکاران اعلام کرد که تا ۱۰ مردادماه سال جاری، بیش از ۵۳۲ هزار میلیارد ریال بابت خرید تضمینی گندم به حساب آنها واریز شده و عملیات پرداخت همچنان ادامه دارد.

گندم به عنوان غله استراتژیک در ایران و جهان ، نقش محوری در تامین امنیت غذایی کشور دارد و بانک کشاورزی با هدف حمایت از تولید در بخش کشاورزی وکمک به تامین امنیت غذایی کشور، با تمام توان برای اجرای هرچه بهتر عاملیت خرید تضمینی گندم در سطح کشور تلاش می کند.

براساس این گزارش، از آغاز فصل خرید گندم تا ۱۰ مردادماه سال جاری ، ۱۸۹۶ مرکز خرید در کشور، بالغ بر ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تن گندم را در قالب ۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۵۰۹ محموله به ارزش ۶۵۱ هزار میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و بیش از ۸۲ درصد ارزش گندم خریداری شده را به حساب گندم‌کاران واریز کرده اند.

همچنین این بانک با توجه به مسئولیت اجتماعی قرار داده شده در اهداف خود، از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه بیش از ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت کرده که نسبت به همین مقطع در سال گذشته ۹۲ درصد رشد داشته است.

تا پایان تیرماه جمعا ۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبار قرض الحسنه ازدواج به شعب بانک کشاورزی در کل کشور ابلاغ شده که ۸۷ درصد آن معادل ۱۹۱۸۷ میلیارد ریال جذب و به ۱۳۹۱۰ نفر از واجدان شرایط پرداخت شده است.

تعداد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداختی توسط بانک کشاورزی نیز در این مقطع نسبت به سال گذشته ۲۲ درصد رشد داشته که با توجه به افزایش مبلغ تسهیلات ازدواج از ۷۰ میلیون تومان به ۱۲۰ میلیون تومان، این رشد عملکرد نشانگر روند مثبت پرداخت ها و اهتمام بانک کشاورزی برای حمایت از تشکیل خانواده و رضایت مندی متقاضیان این تسهیلات است.

برنامه ها و تدابیر اتخاذی و تعیین اهداف چشم‌اندازی این بانک نشان از شفافیت موضوعی دارد که مجموع این اقدامات سبب ارتقای رتبه بانک کشاورزی شده است. شفافیت بانک کشاورزی زبانزد صنعت بانکداری بوده به نحوی که در اقدامی اثرگذار با هدف شفاف سازی عملیات بانکی و جلب رضایت و اعتماد مشتریان، نمونه فرم های قراردادهای اعطای تسهیلات خود در کلیه عقود بانکی را در وب سایت خود در دسترس عموم قرار داده است.

پرداخت تسهیلات کشت گلخانه ای جزو اولویت های اعتباری بانک کشاورزی است و با نرخ ترجیحی پرداخت می شود. توسعه کشت های گلخانه ای راهکاری موثر در مدیریت منابع آب ، خاک و انرژی، کنترل شرایط نامساعد اقلیمی و افزایش راندمان تولید در واحد سطح است و علاوه بر بهبود کیفیت و بازارپسندی محصولات کشاورزی در بازارهای داخلی و خارجی، نقش کلیدی در تامین امنیت غذایی کشور دارد.

بر این اساس، بانک کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه ای پرداخت کرده که نسبت به این دوره در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد و از لحاظ تعداد تسهیلات ۸۸ درصد رشد داشته است.

مجموع اقداماتی که بانک کشاورزی به عنوان یک نهاد تامین مالی – تسهیلاتی در جهت حمایت از توسعه اقتصادی و تولیدات داخلی انجام داده بسیار کلان تر از موارد فوق است که به دلیل کوتاهی مطلب به صورت خلاصه آورده‌ایم، سبب افزایش میزان رضایت مشتریان و اعتماد آنها شده است. اعتماد مشتریان، سرمایه عظیمی که این بانک به حق از آن یاد کرده و در جهت حفظ آن از هیچ کوششی فروگذار نبوده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=44158 [۱]

[۳] [۴]