- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

لزوم سکانداری نخبگان در ساختمان سفید

لزوم سکانداری نخبگان در ساختمان سفید
لزوم سکانداری نخبگان در ساختمان سفید [۱]
مشاور حوزه نخبگان دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور گفت: استاندار بعدی مازندران باید پیرو مطالبات نسل فرهیخته و نخبه مازندرانی باشد. مازندران با داشتن جمعیت بالای نخبگان و تجمع وافر قشر تحصیلکرده نیازمند مدیریتی در شأن و شمایل آنها می‌باشد.

روزبه مفیدیان، عضو ارشد پژوهشکده نانو شمال کشور در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۲] تاکید کرد: تجربه نشان داد عملکرد استانداری در پیاده سازی اهداف کلان جوانان و مردم فهیم و با دانش دیار علویان یک نقشه راه ثابت و حساب شده می‌طلبد و این مهم در گرو تصمیم‌سازی و نظارت مسئولین و اجرایی سازی اهداف و راهبردهای توسعه ای مازندران است.

مفیدیان افزود: نمایندگان مازندران و بخصوص مرکز استان نقش تعیین کننده‌ای در جهت‌دهی برای این انتخاب مهم دارند و نباید همچون گذشته بر پیکره نحیف و ضعیف مدیران بی تجربه و ناکارآمد سرمایه‌گذاری کنیم.

مدیر شرکت دانش بنیان تصریح کرد: کار استاندار بعدی از جهتی راحت و از سویی دیگر سخت است. جنبه آسان در وجود جوانان کاربلد و نخبه استان است که با دانش و تجربه کافی در عرصه های مختلف صاحب نظر و ایده پرداز شده‌اند و در برهه کنونی می توانند به مدد دولت بیایند و استفاده از این گروه متخصص نیازمند هدفسازی و ترسیم دکترین قوی و پایدار است. اما قسمت سخت ماجرا انتخاب نخبگان متدین و متعهد و واقعی است که اگر وی تجربه مدیریتی و کارکردن با مستعدان و سرآمدان را داشته باشد از این مرحله نیز بخوبی خواهد گذشت.

در پایان نخبه جوان مازندران در قالب یک توصیه به سکاندار استانداری افزود: قرار نگرفتن در همهمه و چالش‌های افراد غیرکارشناس و افزایش گستره دید به پهنای مازندران از رامسر تا گلوگاه به منظور انتخاب مدیران استانی را یک برگ برنده توصیف و لازمه آن را تقویت روحیه سعه صدر و نظاره بر عملگرایی و تخصص عنوان کرد.

وی ویژگی های یک استاندار خوب را اعتقاد به جوانان در موضوعیت بیانیه گام دوم و نگاه برابر به افراد متخصص فارغ از جغرافیای استانی و نگاه فراجناحی و همچنین تاثیر نپذیرفتن از حباب ناکارشناسان و غیر متخصصین بیان داشت.

[۳] [۴]