لزوم تخصیص بودجه برای آموزش دانش سرمایه‌گذاری در بورس

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «سنا» پیشنهاد کرد:لزوم تخصیص بودجه برای آموزش دانش سرمایه‌گذاری در بورس/ مدارس و دانشگاه‌ها، به عنوان یک خط آموزشی جدید، اقدامات موثرتری را برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری در بازار سهام انجام دهند
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس در گفت‌وگو با «سنا» پیشنهاد کرد:
لزوم تخصیص بودجه برای آموزش دانش سرمایه‌گذاری در بورس/ مدارس و دانشگاه‌ها، به عنوان یک خط آموزشی جدید، اقدامات موثرتری را برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری در بازار سهام انجام دهند
احمد راستینه، سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس، با بیان این‌که سهامداران خُرد نیازمند آموزش و ارتقای دانش برای چگونگی حضور در بازار سرمایه هستند، اعلام کرد: در قالب بودجه ۱۴۰۴ می‌بایست بودجه‌ای به نظام آموزشی برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه تخصیص یابد. از آموزش و پرورش و مدارس تا دانشگاه‌ها نیز، به عنوان یک خط آموزشی جدید، می‌بایست اقدامات موثر و اساسی‌تری را برای افزایش دانش سرمایه‌گذاری صحیح اقتصادی در بازار سهام انجام دهند.

به گزارش توسعه پویا، احمد راستینه، با اشاره به لزوم حمایت دولت و مجلس از بازار سرمایه در بودجه ۱۴۰۴ به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، گفت: می‌بایست مالیات موثر بر سرمایه‌گذاری‌های در بازار سهام کاهش یابد و تضامین لازم برای افزایش سرمایه‌گذاری در بورس در قالب بودجه ۱۴۰۴ به صورت دقیق مشخص شود، تا انگیزه سرمایه‌گذاران در بازار سرمایه افزایش یابد.

خطرات ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کاهش یابد

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که می‌بایست قدرت ریسک پذیری در بازار سرمایه باید افزایش یابد، تاکید کرد: به منظور افزایش قدرت ریسک‌پذیری در بازار سهام، می‌بایست خطرات و ریسک سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کاهش یابد. کاهش ریسک سرمایه‌گذاری خود را با معاملات شفاف و ایجاد سامانه‌های تمام الکترونیک و ارائه گزارش‌های شفاف از صورت‌های مالی و حسابرسی شده دقیق شرکت‌ها، نشان می‌دهد.

لزوم حمایت از بازار سرمایه

نماینده شهرکرد در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس به ویژه کمیسیون‌های اقتصادی و برنامه و بودجه موظفند موضوع تک نرخی شدن ارز و همچنین حمایت از بازار سرمایه را پیگیری و اقدامات لازم را در این زمینه انجام دهند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=90790

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *