لزوم بازنگری و بازطراحی خطوط اتوبوس و تاکسی‌ در پایتخت و شناورسازی ساعت و محل فعالیت آنها

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تأکید بر لزوم بازبینی طرح‌ها و به‌روزرسانی دستورالعمل‌های ترافیکی، خواستار اِعمال تدابیر و انجام تغییرات لازم در تصمیمات ترافیکی به‌منظور سرعت و سهولت در تردد شهروندان شد و از معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق خواست تا برنامه‌ای برای شناورسازی ساعت و محل فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها بر اساس حجم ترافیک در مناطق مختلف پیشنهاد کنند.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، جلال بهرامی در سی و چهارمین جلسه شورای هماهنگی معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه که به میزبانی شهرداری منطقه ۱۹ برگزار شد، گفت: اتخاذ و اجرای هر تصمیمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک، علاوه بر تحمیل هزینه‌های مالی به مدیریت شهری، بر وقت و نحوه تردد شهروندان اثرگذار است و اگر این تصمیمات و دستورالعمل‌ها به‌روز و مطابق با نیازهای جدید شهروندان نباشند، آثار منفی برجای گذاشته و موجب نارضایتی مردم خواهند شد.

مدیریت ترافیک تهران، نیازمند تحول، جسارت و ابتکار است

معاون شهردار تهران تأکید کرد: با توجه به اهمیت و حساسیت فراوان تصمیمات و مقررات حوزه حمل و نقل و ترافیک و اثر مستقیم آن بر زندگی شهروندان، نیاز به بررسی و پایش دائمی طرح‌های اجرا شده داریم تا در صورت ضرورت، نسبت به بازنگری و تغییر آن‌ها اقدام کنیم.
بهرامی اظهار کرد: نباید از اِعمال تغییر در طرح‌های ترافیکی هراس داشته باشیم و نباید اجازه دهیم طرح‌ها و تصمیم‌های پیشین، ما را محصور کنند و قدرت ایجاد تحول و جسارت خلق ابتکار را از ما بگیرند و آنچه برای ما اهمیت و اولویت دارد، خدمت‌رسانی به مردم و تسهیل و تسریع در تردد آن‌هاست.
وی تصریح کرد: مدیریت ترافیک تهران، نیازمند تحول است و ۵۰ درصد از کارهایی که باید انجام شوند به صرف هزینه و تخصیص اعتبار چندانی نیاز ندارند بلکه انجام آن‌ها با تدبیر و تصمیم مناسب مدیریتی، امکان‌پذیر است و اصولاً تصمیمات و تغییرات بزرگ، صرفا نیازمند صرف هزینه‌های هنگفت نیستند بلکه باید از اعتبار خودمان هزینه کنیم و شجاعت و درایت لازم را داشته باشیم.

اتخاذ و اجرای تدابیر و تصمیمات جداگانه ترافیکی برای ۲۲ منطقه پایتخت

بهرامی اظهار کرد: خطوط اتوبوس و تاکسی‌ در سطح شهر نیاز به بازنگری و بازطراحی دارند و لازم است معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه، مسائل، مشکلات، کمبودها و نیازهای خود در دو حوزه اتوبوسرانی و تاکسیرانی را احصاء و رصد کرده و بعد از انجام بررسی‌های لازم، گزارش آن را تهیه کنند تا نسبت به تأمین وسایل حمل و نقل عمومی مناسب مورد نیاز مناطق متناسب با نیاز هر منطقه، تدبیر و تصمیم جداگانه برای آن منطقه، اتخاذ و اجرا شود.
وی تصریح کرد: هر منطقه‌ مشکلات و نیازهای خاص خود را در حوزه حمل و نقل دارد و نمی‌شود همه نیازها و مشکلات یک منطقه را با تصمیمات فرامنطقه‌ای و به‌صورت یکپارچه رفع کرد، بلکه باید وضعیت ترافیک و موضوعات حمل و نقلی هر منطقه، هر ناحیه و حتی هر محله به صورت جداگانه مورد بررسی قرار گرفته و درباره آن تصمیم‌گیری شود.
معاون شهردار تهران خاطرنشان کرد: بسیاری از خطوط اتوبوس و تاکسی، فرامنطقه‌ای هستند اما برای رفع نیازهای هر منطقه در ساعاتِ پرازدحام، باید تدبیر درستی بیندیشیم و با شناورسازی ساعات و مسیر فعالیت، می‌توانیم با کمک گرفتن از مناطق همجوار به منطقه‌‌ای که ازدحام و تجمع مسافرِ بیشتری دارد، معابر پرتردد و خطوط پُرمسافر را مدیریت کنیم.

لزوم تأمین زمین برای احداث مراکز ثابت و سیار معاینه فنی در مناطق مختلف

در ادامه این جلسه، شادی مالکی، مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران پس از ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد بر همکاری مناطق در توسعه مراکز معاینه فنی تأکید کرد و خواستار تأمین زمین از سوی شهرداری‌های مناطق برای احداث مراکز ثابت و سیار معاینه فنی شد.
مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران نیز در این جلسه گزارشی از اجرای بخشنامه تفویض اختیارات به مناطق ارائه کرد و لزوم بهبود وضعیت و نوسازی علائم و تجهیزات ترافیکی بزرگراه‌ها را مورد تأکید قرار داد.
در این جلسه، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق مختلف، گزارشی از عملکرد خود در خصوص اجرای بخش‌نامه تفویض اختیارات، ارائه کرده و مسائل و مشکلات مناطق خود را مطرح کردند.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=50857

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *