کسب و کار دیجیتالی افق تجارت فردا است

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:
کسب و کار دیجیتالی افق تجارت فردا است
رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی:
کسب و کار دیجیتالی افق تجارت فردا است
سامانه یکپارچه نظارت بر بیمه‌های شخص ثالث و چند رشته دیگر از موثرترین روش‌های تسهیل‌گرانه صنعت بیمه به شمار می رود که طراحی‌های لازم برای رشته‌های دیگر نیز صورت گرفته و به زودی اجرایی خواهد شد.
به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مهندس سید قاسم نعمتی که در نشست خبری ارائه عملکرد، برنامه ها و پروژه های وزارت امور اقتصادی و دارایی اقتصاد سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: سیستم نظارت هوشمند بر رشته های بیمه حمل ونقل، آتش سوزی و زندگی با پیشرفت صد در صد و سیستم های نظارت هوشمند بر رشته های بیمه درمان و بدنه، پیشرفت بالای ۸۰ درصد را نشان می دهد و در آینده نزدیک تمامی رشته‌های بیمه ای با مکانیسم آنلاین پایش خواهد شد.

رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی از حذف الزام صدور بیمه نامه کاغذی در رشته شخص ثالث و حوادث راننده به عنوان یک تحول بزرگ در صنعت بیمه، یاد کرد و اظهار داشت: زیرساخت های کافی برای حذف صدور بیمه نامه های کاغذی فراهم شده و اشکالاتی که در برخی شهرستان ها گزارش شده بود به دلیل ضعف اطلاع رسانی نهادهای همکار بوده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه بیمه مرکزی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از سطح بالای تعامل با نهادهای مرتبط خبر داد و افزود: در راستای انجام تکالیف مرتبط با قوانین و اسناد بالادستی، تعامل با نهادهای متناظر در بالاترین سطح ممکن در حال انجام است.

نعمتی با اعلام این مطلب که دسترسی به بانک جامع اطلاعاتی از نیازهای جدی دستگاه های نظارتی به شمار می رود، خاطرنشان کرد: جنس کسب و کار بیمه ای به اطلاعات جامع و کامل نیازمند است و هر چقدر سطح تعاملی بالاتر باشد روند توسعه بیمه با شتاب بیشتری ادامه می یابد.

وی از کسب و کارهای دیجیتالی به عنوان افق تجارت فردا نام برد و افزود: بستر الکترونیکی برای انجام فعالیت های بیمه ای فراهم شده و با تکمیل زیرساخت ها می توان آینده روشن تری را برای فعالان این صنعت متصور شد.

گفتنی است در این نشست، علی عبداللهی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و توسعه اقتصاد هوشمند وزات امور اقتصادی و دارایی با قدردانی از عملکرد مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی کسب عنوان برتر توسط مجموعه بیمه مرکزی بصورت سه سال متوالی را نشانه بلوغ سازمانی دانست و گفت: کسب رتبه نخست در سومین سال متوالی کاری پیچیده و دشوار است که از توجه خاص بیمه مرکزی به موضوع فناوری حکایت دارد.

وی از حذف بیمه نامه های کاغذی نیز به عنوان یک دستاورد ویژه یاد کرد و کسب عنوان نخست نهادناظر صنعت بیمه در حوزه دیجیتال را تبریک گفت.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *