- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

قابلیت اجرایی بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دوهفته تا سه ماه پس از ابلاغ

قابلیت اجرایی بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دوهفته تا سه ماه پس از ابلاغ
وزیر صمت در ارتباط مستقیم با شبکه خبر عنوان کرد:
قابلیت اجرایی بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دوهفته تا سه ماه پس از ابلاغ [۱]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه تمامی موارد بسته پیشنهادی رفع موانع تولید از دو هفته تا حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد، گفت: پیش بینی می شود این بسته همچون بسته حمایت از صادرات مورد استقبال فعالان اقتصادی قرار گرفته و در رونق فضای تولید کشور موثر باشد.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از شاتا سید رضا فاطمی‌امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با شبکه خبر گفت: یکی از اقدامات وزارت صمت رفع موانعی است که فعالان اقتصادی در بخش‌های مختلف با آن مواجه هستند.

استقبال صادرکنندگان از بسته حمایت از صادرات

وی بیان کرد: در نخستین اقدام در مهرماه سال جاری با تدکید رییس جمهور، شناسایی ۲۶ ماده در بخش صادرات بود که با تصویب و ابلاغ ستاد اقتصادی دولت، تأثیر خوبی در صادرات گذاشت و مورد استقبال و رضایت صادرکنندگان قرار گرفت.

تدوین بسته رفع موانع تولید در پنج بخش

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دومین بسته برای رفع موانع اقتصادی در پنج بخش تدوین شده است، افزود: حدود ۱۱ ماده مربوط به حوزه تأمین مالی، ۴ مورد از مواد مربوط به حوزه مالیات و ۶ ماده هم درخصوص کلیات موضوع کسب و کار است؛ همچنین در حوزه تأمین اجتماعی و زیرساخت های تولید هم موانعی احصا و احکامی در جهت رفع آن ها پیش بینی شده است.

فاطمی‌امین ادامه داد: برخی از این پیشنهاد‌ها مانند تقسیط بدهی های مالیاتی به محض ابلاغ قابل اجراست چرا که ساز و کارها وجود دارد و صرفاً می بایست ابهاماتی که برای تولیدکنندگان مانع ایجاد کرده برطرف شود و برخی دیگر از پیشنهاد ها همچون افزایش اختیارات بانک ها در استان ها و شهرستان ها نیاز به دستورالعمل‌های اجرایی دارد.

بسته پیشنهادی از دوهفته تا سه ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه مشکلات احصا شده از بررسی موانع تولید در طول چند سال گذشته بدست آمده و به نوعی مسائل کف میدان تولید مورد توجه قرار گرفته است، گفت: تمامی موارد بسته پیشنهادی مذکور از دو هفته تا حداکثر ۳ ماه پس از ابلاغ قابلیت اجرا دارد و پیش بینی می شود مانند بسته حمایت از صادرات، تأثیرات بسیار خوبی را در مسیر رونق تولید و رضایت تولیدکنندگان داشته باشد.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=35628 [۱]

[۳] [۴]