فصل جدیدی از تعامل و همکاری خیرین سلامت در حوزه دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد

فصل جدیدی از تعامل و همکاری خیرین سلامت در حوزه دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد
حضور خیرین حوزه سلامت، یاری بخش واحدهای حوزه دارویی دانشگاه/
فصل جدیدی از تعامل و همکاری خیرین سلامت در حوزه دارویی دانشگاه علوم پزشکی تهران آغاز شد

دومین نشست فاز جدید برنامه ریزی به منظور آغاز همکاری با جمعی از خیرین باتجربه و فعال حوزه های مختلف خیریه در کشور، با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی تهران معاونت غذا و دارو، روز شنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۱، دومین نشست فاز جدید برنامه ریزی به منظور آغاز همکاری با جمعی از خیرین باتجربه و فعال حوزه های مختلف خیریه در کشور، با حضور دکتر جلال غفارزاده معاون غذا و دارو، تعدادی از معاونان، مدیران و کارشناسان مجموعه داروخانه های دانشگاه (۱۳آبان) و معاونت غذا ودارو برگزار شد.

این جلسه و جلسه ابتدای شهریور ماه امسال، که به دنبال نشست های فاز اول مجموعه داروخانه ها و خیریه قطره در سال۱۴۰۰ و با حضور بیش از ۲۰ نفر از خیرین حوزه های اجتماعی، سلامت، رسانه، روابط عمومی، بین الملل، مسئولیت اجتماعی، کارآفرینی، بیمه و … تشکیل و در خصوص اهداف گروه، پتانسیل و تجارب خیرین، حوزه های فعالیت و کارگروه های پیشنهادی بحث و بررسی شد.

در ابتدای این جلسه دکتر غفارزاده به وسعت خدمات دارویی دانشگاه در حوزه سرپایی و بستری، فرآیند دقیق جاری در صحت سنجی و کمک رسانی به بیماران نیازمند، ساختار تعامل با تیم خیرین و چارچوب های ارتباط مالی را بیان کرد.

وی افزود ما آمادگی پیگیری تصمیمات جلسه اول خیرین سلامت را داریم و در این راستا از کمک های دانشجویان داوطلب به عنوان رابط و تیم پیگیری بهره مند خواهیم شد.

در ادامه داود صیقلی خیر، فعال حوزه اجتماعی و رابط اصلی تشکیل گروه، ضمن معرفی اعضای جدید و حوزه کاری هر یک از خیرین، تخصص و فعالیت های آن ها را تشریح و بر اجرائی شدن سریع پروژه ها و ارائه گزارشات هفتگی تاکید کرد.

سپس خیرین حاضر در جلسه نیز با تکیه بر پیشینه قوی اجرائی، آمادگی، ظرفیت و برنامه های حمایتی خود را در کمک به تامین داروهای بیماران کم برخوردار اعلام و در خصوص نحوه جذب و مساعدت به این بیماران، رایزنی کردند.

در این جلسه، معاونان اجرائی مجموعه داروخانه های دانشکده داروسازی و داروخانه های بیمارستانی و مدیر نظارت بر امور دارو و مخدر معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی تهران، بخشی از مشکلات بیماران نیازمند، اهمیت و نقش بسیار زیاد هزینه های داروهای گرانقیمت در بیماری های صعب العلاج و مزمن در کاهش سطح شاخص های اقتصادی شهروندان، تعداد بسیار زیاد مراجعه بیماران از سراسر کشور و …  را بیان کردند.

در این نشست تاکید شد به منظور حفظ تمرکز و دوری از حاشیه های احتمالی، علاوه بر وجود توکل و همت جمعی، ایجاد ساختاری قوی و قانونمند برای ادامه کار، جزو الزامات اولیه بوده تا تیم حاضر با یاری خدا بتواند به بهترین نحو منشا اثر باشد.

در ادامه خیرین حاضر دغدغه های خود را در خصوص فعالیت در حوزه بهداشت، آموزش، فرهنگ سازی و … با چشم اندازی ملی مطرح کرده و بر این امر تاکید کردند که خدمات نمی بایست فقط محدود به حوزه درمان باشد و قطعا در ادامه کار توجه به پیشگیری، تشخیص به موقع، غربالگری و حوزه بهداشت از اهمیت ویژه ایی برخوردار خواهد بود.

در پایان به منظور شروع فعالیت اجرائی، تشکیل کارگروه های مساعدت های داروئی، مسئولیت اجتماعی (CSR)، رسانه، علمی، مشاوره و مددکاری و… در دستور کار قرار گرفته و جلسه با ذکر صلوات و فاتحه بر شهدای دفاع مقدس و کادر درمان خاتمه یافت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=45770

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط