فروش روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت با معاملات گواهی سپرده در بورس انرژی/ مردم هم می‌توانند نفت بخرند

محسن خجسته‌مهر گفت: آماده هستیم در مرحله اول، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را از طریق انتشار اوراق «گواهی سپرده کالایی نفت» به فروش برسانیم. انتشار این نوع اوراق در بخش صادرات نفت، کار جدید و یک ابزار مالی بسیار ارزشمند است. مردم هم می‌توانند نفت بخرند و دارنده هر یک از این ورقه‌های سپرده، مالک نفت خواهد بود.

به گزارش توسعه پویا از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محسن خجسته‌مهر، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پاسخ به سوال مجری برنامه «صف اول» شبکه خبر مبنی بر اینکه؛ عرضه گواهی سپرده کالایی نفت در بورس انرژی در چه مرحله‌ای است؟، گفت: تشریفات قانونی انتشار گواهی سپرده کالایی نفت انجام، مصوبه شورای اقتصاد اخذ و تمامی هماهنگی‌ها با بورس، بانک مرکزی و سایر مراجع ذیربط انجام شده است.

وی افزود: انتشار این نوع اوراق در بخش صادرات نفت، کار جدید و یک ابزار مالی بسیار ارزشمند است و دارنده هر یک از این ورقه‌های سپرده، مالک نفت خواهد بود.

خجسته مهر بیان کرد: مردم هم می‌توانند نفت بخرند و این آمادگی وجود دارد که نفت خریداران این ورقه‌ها در انبارهای مربوطه نگهداری شده و زمانی که به یک محموله برسد، این محموله تحویل شود.

وی اظهار امیدواری کرد: در اولین زمان ممکن آماده هستیم در مرحله اول، روزانه ۱۰۰ هزار بشکه نفت خام را از طریق انتشار این اوراق به فروش برسانیم. این شیوه فروش و تأمین مالی، می‌تواند همزمان به‌صورت ارزی یا ریالی باشد و و در بازار ثانویه قابلیت مبادله دارد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان خاطرنشان کرد: این یک مدیریت نقدینگی برای شرکت ملی نفت ایران جهت توسعه میادین است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=51686

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *