فرودگاه پیام پیشگام در توسعه آموزش خلبانی کشور

فرودگاه پیام پیشگام در توسعه آموزش خلبانی کشور

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام با اشاره به وجود بیشترین مراکز آموزش خلبانی کشور در این فرودگاه گفت: این ظرفیت موجب شده تا پیام امروز در بخش آموزش خلبانی و هوانوردی عمومی در کشور پیشگام باشد.

به گزارش پایگاه خبری توسعه پویا و به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام، نادر ثناگو مطلق افزود: این فرودگاه با توانمندی های زیر ساختی و خدماتیدر حوزه هوانوردی هم اکنون در بخش های مسافری،کارگو(باری)و آموزش خلبانی فعالیت دارد.
وی با بیان اینکه فرودگاه پیام به عنوان قطب آموزش خلبانی کشور مطرح است عنوان کرد: دوره های تخصصی هوانوردی به صورت کامل در این فرودگاه با اعطا گواهینامه خلبانی و طبق استانداردهای بین المللی در حال انجام است.
ثناگو مطلق افزود: نزدیک بودن به پایتخت، ارتقاء سطوح پروازی، سیستم های به روز ناوبری هوایی و دارا بودن بزرگ ترین باند پروازی، از جمله مزایایی است که پیام را تبدیل به قطب آموزش خلبانی و هوانوردی کشور کرده است.
وی با بیان اینکه متقاضیان گذراندن دوره های خلبانی از سراسر کشور در فرودگاه بین المللی پیام در حال آموزش هستند خاطر نشان کرد: هم اکنون پنج مرکز آموزش خلبانی در فرودگاه پیام فعالیت دارند و روزانه به طور میانگین بیش از ۸۰ پرواز آموزشی در این فرودگاه انجام می شود.
ثناگو مطلق گفت: همچنین در زمان حاضر بیش از ۲ هزار متقاضی و علاقه مند حوزه صنعت هوایی در مدارس این فرودگاه مشغول به آموزش هستند.
فرودگاه بین المللی پیام از ابتدای تاسیس ( ۱۳۶۹) با کاربری کارگو (حمل و نقل بار) فعالیت خود را آغاز کرده و پس از اندکی با افزوده شدن چندین مدرسه آموزش خلبانی به بزرگترین و برترین مرکز آموزش خلبانی کشور تبدیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط