- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

عملکرد تسهیلاتی مدیریت خراسان شمالی در سال۹۸

مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی از پرداخت۴ هزارو دویست میلیارد ریال تسهیلات در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا [۱] و به نقل از خبرنگار استانی پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، مرتضی ناصری، مدیر شعب بانک مسکن خراسان شمالی با اعلام این خبر گفت: شعب بانک مسکن استان در سال ۱۳۹۸ در بخش های مختلف مشارکت مدنی، فروش اقساطی خرید مسکن ، قرض الحسنه، جعاله، مرابحه و … با پرداخت ۹ هزار و ۶۵۰ فقره تسهیلات به ارزشی بالغ بر ۴۲۰۰ میلیارد ریال عملکرد مطلوبی را از خود ارائه کرده است.

وی افزود: بانک مسکن خراسان شمالی با پرداخت تعداد یک هزار و ۸۰۰ فقره تسهیلات مشارکت مدنی به ارزش یک هزار و ۸۰ میلیارد ریال سهم بسزایی در تولید و ساخت واحد های مسکونی مورد نیاز مردم داشته است. وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ از سوی مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به نام ” جهش تولید”، اولویت بانک در سال جدید را پرداخت تسهیلات مشارکت مدنی در راستای تولید و تکمیل واحدهای مسکونی عنوان نمود و ابراز امیدواری کرد عملکرد بانک در این خصوص به رونق تولید در بخش صنعت ساختمان، بعنوان محرک اقتصادی کشور منجر شود.

وی درادامه ضمن تاکید بر رسالت خانه دار کردن مردم از سوی بانک مسکن بعنوان یک بانک تخصصی – دولتی اظهار داشت: تسهیلات پرداختی در بخش خرید و جعاله مسکن نیز به ترتیب با یک هزار و ۴۲۵ فقره تسهیلات و رقمی بالغ بر ۹۱۰ میلیارد ریال و یک هزار و ۶۱۹ فقره تسهیلات به ارزش ۴۴۵ میلیارد ریال بیشترین حجم از تسهیلات پرداخت شده را به خود اختصاص داده است. وی همچنین با اشاره به پرداخت یک هزار و ۱۰۸ فقره تسهیلات قرض الحسنه در بخش های مختلف به ارزش ۳۵۰ میلیارد ریال طی سال ۱۳۹۸ بر تعهد بانک مسکن به پرداخت تسهیلات کم بهره تاکید کرد.

مدیر خراسان شمالی در بخش دوم صحبت هایش با اشاره به پرداخت تسهیلات تکلیفی و تبصره ای در بانک مسکن به ارائه آمارهایی در این خصوص پرداخت و گفت : بانک مسکن در بخش تسهیلات سیل زدگان با پرداخت ۸۳۶ فقره تسهیلات کمک معیشت به ارزش ۱۲۵ میلیارد ریال و یک هزار و ۹۱ فقره تسهیلات سیل زده روستائی با رقمی بالغ بر ۴۳۶ میلیارد ریال و ۹۰ فقره تسهیلات سیل زده شهری به ارزش ۴۵ میلیارد ریال عملکرد مطلوبی را از خود بر جا گذاشت.

وی تسهیلات پرداختی سال ۹۸، در بخش نوسازی و بازسازی مناطق روستایی را نیز ۴۸۷ فقره و ۱۷۸ میلیارد ریال عنوان نمود. همچنین در بخش تسهیلات قرض الحسنه ازدواج نیز با اشاره به پرداخت ۴۹۸ فقره تسهیلات ازدواج به ارزش ۱۵۷ میلیارد ریال ، بر لزوم تسریع در روند پرداخت این گونه تسهیلات که گره گشای مشکلات مردم هستند، تاکید کرد.

مرتضی ناصری در ادامه به ارائه عملکرد مدیریت بانک مسکن خراسان شمالی در بخش تسهیلات حساب صندوق پس انداز مسکن یکم پرداخت و گفت : از ابتدای طرحصندوق پس انداز مسکن یکم تا پایان سال ۱۳۹۸ این مدیریت؛ دو هزار و ۲۰۷ فقره تسهیلات به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال پرداخت تسهیلات داشته است.

وی همچنین در خصوص تسهیلات پرداخت شده از محل خط اعتباری مسکن مهر در مناطق شهری، بافت فرسوده و روستائی از تعیین تکلیف حدود ۸۸ درصد از تسهیلات پرداخت شده در این بخش خبر داد و گفت: کل تسهیلات پرداخت شده در این بخش برای ساخت ۳۷هزار و ۴۲۷ واحد بوده است که تاکنون ۳۲هزار و ۸۱۲ واحد آن فروش اقساطی شده است و برنامه ریزی ما در سال جدید،برای تعیین تکلیف چهار هزار و ۶۱۵ واحد باقیمانده است.

[۲] [۳]