- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

عملکرد بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۲ نیز درخشان بود

استمرار در رشد همه‌جانبه
 عملکرد بانک اقتصادنوین در سال 1402 نیز درخشان بود
استمرار در رشد همه‌جانبه
عملکرد بانک اقتصادنوین در سال ۱۴۰۲ نیز درخشان بود
[۱]
بانک اقتصادنوین در ادامه عملکرد قابل توجه خود در سالیان اخیر، در ۱۲ ماهه منتهی به اسفند ۱۴۰۲ نیز موفق شد ۸۹.۶۴۹ میلیارد ریال سود خالص کسب کند که نسبت به سال گذشته ۱۳۷درصد رشد داشته است.

به گزارش توسعه پویا [۲] از سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال)، بانک اقتصادنوین براساس صورت‌های تلفیقی حسابرسی نشده سال مالی ۱۴۰۲ عملکرد بسیار خوبی را از خود به جا گذاشته و تمامی شاخص‌های عملکردی با رشدی مطلوب همراه شده‌اند که در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌شود.

مانده سپرده‌های دریافتی طی دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲ نسبت به پایان دوره مشابه سال قبل حدود ۳۰ درصد رشد داشته که بخش عمده این رشد به دلیل افزایش ۶.۴درصدی مانده سپرده‌های ریالی اشخاص و ۵۴ درصدی مانده سپرده‌های ارزی اشخاص است. همچنین سپرده‌های بلندمدت دو ساله۲۶.۱۳ درصد و سپرده‌های مدت‌دار ارزی حدود ۵۷.۵۷درصد طی دوره سال مالی مورد اشاره رشد داشته‌اند.

مانده کل تسهیلات بانک پس از کسر ذخایر طی دوره مالی منتهی به ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۲نسبت به پایان سال قبل در حدود ۳۸.۶درصد رشد نشان می‌دهد. همچنین نسبت مطالبات غیرجاری (NPL) در پایان دوره مورد بررسی به ۶.۳۶درصد رسیده که بیانگر کیفیت مطلوب مشتریان این بانک و رعایت بهداشت اعتباری است.

همچنین درآمد تسهیلات اعطایی، درآمد مشاع و درآمدغیرمشاع به ترتیب ۵۷، ۵۳.۳ و ۹۵درصد نسبت به پایان دوره مالی مشابه افزایش یافته که افزایش درآمد مشاع عمدتا به دلیل افزایش ۵۹درصدی تسهیلات ریالی مشاع و افزایش درآمد غیرمشاع عمدتا به دلیل افزایش ۱۰۹درصدی کارمزد و ۲۳۳درصدی خالص سایر اقلام (ناشی از تسعیر اقلام دارایی و بدهی ارزی) است.

بانک اقتصادنوین در سال مالی مورد اشاره ۱۳۹.۰۵۸ میلیارد ریال هزینه مطالبات محاسبه و در حساب‌ها منظور کرده است که در نتیجه آن مانده ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول این بانک به ۹۲.۹۸۵ میلیارد ریال و نسبت پوشش مطالبات غیرجاری این بانک با ۲۳.۵واحد درصد افزایش به ۶۶درصد رسیده است.

همچنین این بانک برای چهارمین سال متوالی سود قطعی بین سپرده‌گذاران تقسیم خواهد کرد که مبلغ آن برای سال مالی منتهی به اسفند ۱۴۰۲ با ۳۳ درصد رشد نسبت به سال گذشته بالغ بر ۱۱۰۰ میلیارد ریال خواهد بود.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=78747 [۱]

[۳] [۴]