- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

علائم افقی از شاخص‌ترین ابزارهای تأمین ایمنی ترافیک است

علائم افقی از شاخص‌ترین ابزارهای تأمین ایمنی ترافیک است
خط‌کشی معابر باعث ایجاد نظم و انضباط در حرکات سواره و پیاده می‌شود
گلشنی در کارگاه آموزشی مدیران و کارشناسان ترافیک در منطقه ۱۳ تأکید کرد؛
علائم افقی از شاخص‌ترین ابزارهای تأمین ایمنی ترافیک است
خط‌کشی معابر باعث ایجاد نظم و انضباط در حرکات سواره و پیاده می‌شود
[۱]
اداره کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با هدف ارتقای وضعیت و کیفیت خط‌کشی‌های طولی و عرضی در سطح شهر تهران، اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی نمود.

به گزارش توسعه پویا [۲] از روابط عمومی و بین‌الملل معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران؛ این کارگاه آموزشی به میزبانی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۱۳ و در محل نگارخانه شرق مجموعه شهربانو تشکیل شد و هدف از تشکیل آن، آموزش مباحث علمی متنوع در حوزه رنگ، خط‌کشی و نحوه اجرای آن، ارتقای آگاهی‌ها و توانایی‌های کارفرمایان و دستگاه نظارت و تغییر نگرش شرکت‌کنندگان، تبادل نظر و انتقال تجارب فی‌مابین مخاطبان و بحث و گفت‌وگو در دو بخش نظری و عملی بود.

بر اساس این گزارش، معاونان حمل و نقل و ترافیک مناطق ۲۲ گانه، رؤسای اداره نظارت و اجرای مناطق و ناظران شب اجرای عملیات خط‌کشی در سطح شهر تهران، مخاطبان و مدعوین شرکت‌کننده در این کارگاه بودند که در بخش عملی آن، شرکت‌کنندگان علاوه بر آشنایی با آخرین فناوری‌ها و تجهیزات کنترل کیفیت رنگ و نظارت بر اجرای آن، ضمن آشنایی با ماشین‌آلات خط‌کشی، اقدام به اجرای انواع خط‌کشی سرد، گرم و دوجزیی طولی و عرضی در محوطه مجموعه شهربانو نمودند.

در پایان این کارگاه، جلسه پرسش و پاسخ، برگزار و سوالات شرکت کنندگان توسط مدرسان دوره پاسخ داده شد و در ابتدای کارگاه نیز بسته‌های آموزشی مرتبط با خط‌کشی در اختیار شرکت‌کنندگان قرار گرفت.

در جریان این نشست، مهدی گلشنی، مدیر کل حمل و نقل عمومی و امور مناطق شهرداری تهران با تشریح اهمیت اجرای علائم افقی به عنوان یکی از شاخص‌ترین ابزارهای تأمین ایمنی، گفت: خط‌کشی‌های طولی و عرضی معابر شهری، منظم‌کننده حرکات وسایل نقلیه و عابران پیاده بوده و به‌ عنوان آگاهی‌‌‌دهنده به استفاده‌کنندگان از معابر از نقش راهنما برای آنها برخوردار است.

مهدی گلشنی با تأکید بر اهمیت موضوع آموزش و صرف هزینه برای برگزاری دوره‌های آموزشی توسط شهرداری تهران، از شرکت‌کنندگان خواست تا با به‌کارگیری مفاد نظام فنی و اجرایی شهرداری تهران و کنترل کیفی و کمّی رنگ و نحوه اجرای خط‌کشی، ضمن رعایت الزامات محیط زیستی، نسبت به ماندگاری رنگ‌های ترافیکی از طریق آزمایشات تعیین شده در استانداردها برای ارزیابی کیفیت رنگ، اقدام نمایند.

بنا بر اعلام گلشنی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی به صورت مستمر در سایر حوزه‌های فعالیت معاونت حمل و نقل و ترافیک در مناطق ۲۲ گانه ادامه خواهد داشت.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=61959 [۱]

[۳] [۴]