ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در کشور

وزیر صمت اعلام کرد:
آمادگی کامل برای تولید و تامین ماسک و ملزومات بهداشتی/ ظرفیت تولید روزانه ۲ میلیون ماسک در کشور/ فعالیت ۲۴ ساعته واحدهای تولید کننده ملزومات بهداشتی

وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد: با همکاری واحدهای صنعتی و بازرگانی برای تولید یا واردات لوازم بهداشتی مورد نیاز جهت کنترل بیماری کرونا آمادگی کامل داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی توسعه پویا و به نقل از شاتا، رضا رحمانی افزود: بنا به درخواست وزارت بهداشت و درمان تمام ظرفیت واحدهای تولید شوینده و مواد بهداشتی کشور فعال شده و برخی از آنها ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: ظرفیت خوبی در این بخش وجود دارد و در حال حاضر ۲۵۰ هزار تن سالیانه امکان تولید مایع دستشویی و ۵۵ هزار تن ظرفیت تولید صابون دستشویی در سطح کشور داریم.

رحمانی تصریح کرد: برنامه‌ریزی شده است تا همه این واحد ها با حداکثر ظرفیت و به صورت شبانه روزی فعالیت کنند و همچنین ظرفیت های تولید خود را افزایش دهند.

وزیر صمت بیان کرد: در تولید ماسک بهداشتی هم واحدهای عمده تولید کننده که بیش از ۱۳ واحد هستند برخی هم اکنون به طور شبانه روزی فعال هستند و بقیه نیز با تامین مواد اولیه مورد نیاز به صورت ۲۴ ساعته به تولید مشغول می شوند.

رحمانی گفت: این واحدها، روزانه ظرفیت تولید بیش از ۲ میلیون ماسک را دارند.

وی افزود: واحدهای تولید کننده ماسک و سایر ملزومات بهداشتی در صورت داشتن مشکلی در روند تولید اعم از مواد اولیه و یا در بخش تجهیزات و ماشین‌آلات خطوط تولید در اولویت هستند و در هماهنگی انجام شده با بانک مرکزی در خصوص تامین منابع در سریعترین زمان ممکن موانع تولیدشان رفع می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *