ضرورت احیای ناحیه نوآوری حول دانشگاه نوشیروانی بابل

ضرورت احیای ناحیه نوآوری حول دانشگاه نوشیروانی بابل
ضرورت احیای ناحیه نوآوری حول دانشگاه نوشیروانی بابل

دکتر محسن جهانشاهی در گفتگو با پایگاه خبری توسعه پویا مطرح کرد: تشکیل ناحیه نوآوری در راستای اشتغال جوانان و توجه به ظرفیت های نخبه پروری مازندران یکی از شاخص های توسعه یافتگی استان محسوب می شود.

استاد تمام دانشگاه نوشیروانی بابل افزود: یکی از مصادیق بیانیه گام دوم انقلاب توجه به اشتغال جوانان در سایه افزایش تراز رفاه و معیشت اجتماعی است و استان مازندران با استفاده از توان بالقوه جوانان دانشگاهی و فارغ التحصیلان مستعد میتواند از استانهای پیش گام در این خصوص باشد.

رئیس تنها پژوهشکده فناوری نانو در شمال کشور ادامه داد: ایجاد ناحیه نوآوری حول دانشگاه برتر صنعتی نوشیروانی و تاسیس برج های فناوری در آن با هدف ایجاد تعامل دوطرفه و سازنده با بدنه‌ علمی دانشگاه و بخش خصوصی توانمند، به بروز استعدادها و شایستگی‌های دانشگاهیان کمک می کند و به یک الگوی ملی در زمینه‌ توسعه‌ پایدار و ارزش‌آفرینی در سطح جامعه تبدیل خواهد شد.

رئیس سابق بنیاد نخبگان مازندران با تببین سیاست های کلی نظام دانشگاهی و نقش محوری اقتصاد دانش بنیان تصریح کرد: در جوامع نفتی امروز با بهره گیری از سرمایه نفتی به دنبال احیای اقتصاد دانش بنیان هستند و ما نیز برای پیشبرد اهداف برنامه توسعه ملی باید به گذار از اقتصاد نفتی به اقتصاد نفعی (نو آوری، فناوری و علمی) بیاندیشیم و این همان تاثیر متقابل دانشگاه بر جامعه است.

پژوهشگر برتر مهندسی کشور لزوم پویایی دانشگاه ها و همسو بودن با گفتمان ایرانی و اسلامی را حلقه مفقوده مراکز علمی و آموزشی دانست و عنوان کرد: موتور پیشران دانشگاه ها دانشجویان تحصیلات تکمیلی هستند و با گسترش تولیدات علمی کاربردی و مساله محور می توان گره بسیاری از مشکلات کشور را باز کرد.
مدیر قطب علمی فناوری نانو در آب کشور خاطر نشان کرد: وقت آن رسیده که جوانان و سربازان علمی کشور علاوه بر عرصه های قوّت و دفاع کشور، در حوزه های قوت و سفره مردم هم نقش آفرینی کنند.

ایشان یادآور شدند: با گسترش علم شناسی و بسط پژوهش های فاخر علمی در بسترهای مناسب دانشگاهی و همچنین بکارگیری نخبگان کارآفرین و عملگرا در ضمن توجه به منویات رهبری در اجرایی سازی بیانیه گام دوم انقلاب به سهولت بر موانع تحریمی و ظالمانه فائق آمده و ادبیات نخبه گرایی و شایسته سالاری را بر سیطره جامعه نهادینه خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط