ضرورت اتحاد استان‌های شمالی برای سدشکنی!

ضرورت اتحاد استان‌های شمالی برای سدشکنی!

زمزمه‌های احداث سد فینسک هر روز بیش­تر از قبل به گوش می­‌رسد؛ پروژه معیوبی که نه از وجود طرح­‌های علمی و کارشناسانه در آن خبری است و نه در خصوص روند احداث و چگونگی شکل­‌گیری آن پرونده‌­ای موجود است.

دکتر روزبه مفیدیان عضو ارشد پژوهشکده فناوری نانو شمال و قطب علمی نانو در آب کشور در گفتگو با توسعه پویا اظهار داشت: احداث سد فینسک باعث وارد شدن صدمات اساسی‌ بر پیکره محیط ­زیست گلستان و مازندران می­‌شود و دیگر هیچ طبیعت سبز و بکری باقی نخواهد ماند. احداث این سد علاوه‌ بر کاهش شدید منابع آبی در مبدأ، موجب کوه‌­زدایی، فرسایش خاک، از ‌بین رفتن توده جنگلی و به‌جا ماندن زباله‌­های ناشی از انجام عملیات عمرانی خواهد شد. 

مفیدیان افزود: اکنون زمان همدلی دو استان گلستان و مازندران برای پیگیری مطالبه به ­حق و خواسته منطقی آن­ها برای جلوگیری از احداث سد فینسک و متوقف کردن این پروژه است. مردم این دو استان روزگاری در یک منطقه پهناور از کلاله تا رامسر در کنار هم زندگی می­‌کردند. امروز موعد اتحاد، دوستی و میثاق مجدد است تا نگذاریم دستاوردی که قرن­‌ها با سرسبزی و بکر بودن منطقه به­‌ دست آمده و امروز محل ارتزاق مردمان همین دیار است، به یک‌­باره به تاراج رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سایر اخبار مرتبط