- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

صنعت بیمه همچنان امانتدار مردم خواهد بود

در پی شبهه‌افکنی برخی کانال‌های خبری و رسانه‌ها مبنی بر هک اطلاعات مهم بیمه‌ای؛
صنعت بیمه همچنان امانتدار مردم خواهد بود
در پی شبهه‌افکنی برخی کانال‌های خبری و رسانه‌ها مبنی بر هک اطلاعات مهم بیمه‌ای؛
صنعت بیمه همچنان امانتدار مردم خواهد بود
[۱]
امنیت سایبری نهادناظر صنعت بیمه در حد استانداردهای موجود است و شبهه‌افکنی‌های اخیر دلایل غیر تخصصی دارد.

به گزارش توسعه پویا [۲]، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی در خصوص ادعای اخیر در زمینه نشت و هک اطلاعات ذی‌قیمت بیمه‌گذاران، بیانیه‌ای به این شرح صادر کرد:

شرکت‌های بیمه‌ای کشور در عقد قرارداد با شرکت‌های پیمانکاری مرتبط با حوزه اطلاعات و آمار از استقلال نسبی برخوردارند و دسترسی به برخی اطلاعات عمومی بیمه‌گذاران در سطوح مختلف امکان پذیر است.

نهاد ناظر صنعت بیمه تمامی توان فناوری خود را بسیج کرده تا حتی اطلاعات غیر مهم بیمه گذاران نیز از مصونیت کافی برخوردار باشد و هیچ اطلاعاتی از سامانه‌های بیمه مرکزی علی‌رغم حملات جدی افشا نشده و هیچ گونه هک هم صورت نپذیرفته است.

آنچه که به شکل سهو یا عمد به اختلال در سامانه‌های بیمه مرکزی تعبیر شده به هیچ عنوان صحت ندارد و بر اساس آمار موجود مجموعه‌های پدافند غیرعامل و مرکز فاوای بیمه مرکزی با قدرت هر چه تمام تر و امنیت بالا از اطلاعات بیمه‌گذاران محافظت می کند.

با این وجود هر گونه ایجاد خدشه در اعتماد عمومی برای نهاد ناظر صنعت بیمه پذیرفتنی نیست و موضوع مطرح شده از مدتها قبل توسط کارشناسان امنیت بیمه مرکزی و مراجع ذی‌صلاح دیگر رصد شده و با دقت و حساسیت در حال پیگیری است.

هشدارهای لازم امنیتی که از مدتها قبل به برخی شرکت‌های بیمه در انتخاب پیمانکار و استاندارهای امنیتی که باید داشته باشد داده شده بود.

همچنین به شرکت مرتبط هم علی رغم تذکرات قبلی اعلام شده که با اقدامات فنی پیشگیرانه حتی از دیتای تاریخ مصرف گذشته و فرعی خود نیز مراقبت بیشتری کنند چنانچه در یکماه گذشته با همکاری کارشناسان امنیت اقداماتی در جهت ارتقای امنیت انجام داده لکن تا برقرار کامل استانداردهای مورد نظر تخت رصد قرار دارد تا افکارعمومی بیش از این دستخوش ابهام و آسیب نشود.

نهاد ناظر صنعت بیمه و ارکان آن از رسانه‌های گروهی انتظار دارد تا با انتشار اخبار صحیح از منابع معتبر بیش از پیش به ارتقای سطح امنیت و اعتماد جامعه کمک کنند.

 لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=65112 [۱]

[۳] [۴]