صفر شدن استفاده از مازوت در نیروگاه تهران

صفر شدن استفاده از مازوت در نیروگاه تهران
صفر شدن استفاده از مازوت در نیروگاه تهران
توسعه پویا، مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: امروز هیچیک از نیروگاه‌های حرارتی استان تهران از مازوت مصرف نمی‌کنند و سوخت اصلی آنها توسط گاز طبیعی تامین می‌شود.
به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، یعقوب روحی  افزود: اکنون سوخت اصلی سه نیروگاه دولتی تهران(بعثت، ری و طرشت) گاز طبیعی بوده و ایام محدودی از سال در نیروگاه ری به دلیل محدودیت تامین سوخت گاز و برای حفظ پایداری شبکه و اعمال نشدن خاموشی ناخواسته از سوخت گازوئیل آن هم در حجم محدود استفاده می‌شود.
وی اضافه کرد: چند سال گذشته با توجه به تعامل و همکاری همه جانبه نیروگاه‌های منطقه تهران با سازمان محیط زیست و در چارچوب رعایت الزام های زیست محیطی، استفاده از سوخت مازوت در چرخه تولید نیروگاه بعثت نیز حذف شده است و با هماهنگی‌های انجام شده به دلیل ضرورت تامین برق مورد نیاز منطقه جنوب شهر تهران، سوخت گاز به این نیروگاه تخصیص می‌یابد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران گفت: علاوه بر اقدام های صورت گرفته به منظور بهبود آلایندگی نیروگاه بعثت، برای نخستین بار در منطقه خاورمیانه سیستم استحصال گاز co2 (گاز گلخانه‌ای) از اگزوز واحدهای بخار در این نیروگاه نصب شده که با استفاده از این سیستم، گاز co2 از اگزوز واحدها جذب و از انتشار آن به محیط زیست جلوگیری می‌شود.
روحی خاطرنشان کرد: براساس الزام قانونی و تکالیف تعیین شده در ارتباط با بهبود بازدهی و تولید برق سبز(سازگار با محیط زیست) پروژه جایگزینی واحدهای فرسوده نیروگاه طرشت و ری در دستور کار قرار گرفته که با توجه به نصب واحدهای جدید با فناوری روز دنیا و بهبود عملکرد این نیروگاه‌ها، کاهش قابل توجهی در مصرف سوخت آنها را مشاهده خواهیم کرد.
مدیرعامل شرکت تولید نیروی برق تهران اضافه کرد: علاوه بر نیروگاه‌های دولتی یاد شده، سوخت اصلی دو نیروگاه خصوصی سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت و پرند نیز گاز طبیعی بوده و در شرایط قطع سوخت گاز به شکل محدود از سوخت گازوئیل به عنوان سوخت پشتیبان استفاده می‌کنند و با توجه به فناوری واحدهای نصب شده، قابلیت استفاده از سوخت مازوت در این نیروگاه‌ها وجود ندارد.
روحی گفت: نیروگاه‌های منطقه تهران همکاری همه جانبه‌ای با سازمان محیط زیست به منظور اعلام روزانه سوخت مصرفی، ارسال سیگنال‌های آنالیز دود دودکش‌ها و بازدید کارشناسان داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *