صاحبخانه شدن خانواده‌های پرمعلول شهرستان تکاب با حمایت بنیاد علوی

صاحبخانه شدن خانواده های پرمعلول شهرستان تکاب با حمایت بنیاد علوی
صاحبخانه شدن خانواده‌های پرمعلول شهرستان تکاب با حمایت بنیاد علوی
همزمان با اجرای پویش حال خوب بنیاد علوی؛ تعدادی از خانوارهای دارای دو معلول و بیشتر شهرستان تکاب در استان آذربایجان غربی صاحبخانه شدند.

به گزارش توسعه پویا از روابط عمومی و رسانه بنیاد علوی؛ این واحدهای مسکونی، براساس تفاهمنامه مشترک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و سازمان بهزیستی کشور به خانواده های دارای معلول شهرستان تکاب شامل ۶ واحد مسکونی، ۴ واحد روستایی و ۲ واحد شهری واگذار شد.

مجموع سهمیه استان آذربایجان غربی در واگذاری واحدهای مسکونی ویژه خانوارهای دو معلول و بیشتر، ۱۳۶ واحد است که از این تعداد ۸۶ واحد مسکن شهری و ۵۰ واحد روستایی است.

مجموع کمک بلاعوض برای ساخت و تکمیل ۶ واحد مسکونی شهرستان تکاب ۱۰ میلیارد ریال است که ۷ میلیارد ریال آن توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و مابقی توسط سازمان بهزیستی تامین شده است.

همچنین بنیاد علوی در ادامه حمایت از مددحویان بهزیستی شهرستان تکاب، مبلغ ۵۰ میلیارد ریال به این سازمان کمک بلاعوض کرد.

یادآور می شود: با حمایت بنیاد مستضعفان و از زمان اجرای تفاهمنامه مشترک این نهاد با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص کمک به تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی از مجموع ۱۴ هزار و ۳۰۰ واحد مقرر، ‌تاکنون ۱۳هزار و ۵۴۳ واحد مسکونی در سراسر کشور تحویل داده شد.

همچنین براساس الحاقیه تفاهمنامه ساخت مسکن برای خانواده های دارای دو معلول و بیشتر مقرر شده بود که ۴ هزار واحد مسکونی نیز به تعداد تفاهمنامه های قبلی اضافه شود که تا پایان اردیبهشت ماه امسال بیش از ۱۳۲۱ واحد تحویل خانواده ها در سراسر کشور شده است.

لینک کوتاه:

https://toseepooya.ir/?p=89524

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *