- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

شورای فنی موجبات تسهیل امور در کل صنعت بیمه را ایجاد کرده است

شورای فنی موجبات تسهیل امور در کل صنعت بیمه را ایجاد کرده است
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران مطرح کرد:
شورای فنی موجبات تسهیل امور در کل صنعت بیمه را ایجاد کرده است [۱]
دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در جلسه شورای هماهنگی معاونان فنی صنعت بیمه، از تسهیل گری شورای فنی در صنعت بیمه سخن گفت.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از روابط عمومی بیمه تعاون، جلسه شورای هماهنگی معاونان فنی صنعت بیمه به میزبانی محمد باباکردی، سرپرست معاونت فنی بیمه تعاون و دبیر کارگروه بیمه های مهندسی و انرژی سندیکای بیمه گران ایران برگزار شد.

در این جسله که سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران و یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز حضور داشتند از راهبردها و نقطه نظراتی پیرامون فعالیت مطلوب تر شرکت ها در حوزه معاونت فنی سخن گفته شد.

بر اساس این گزارش، سید محمد کریمی، دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران با اشاره به اینکه کلیدی ترین پست راهبری در صنعت بیمه، معاونت فنی است اظهار داشت: شورای فنی موجبات تسهیل امور در کل صنعت بیمه را ایجاد کرده است.

وی در ادامه به برخی دستاوردهای حاصل شده در سندیکای بیمه گران ایران اشاره کرد و بیان کرد: انسجامی که هم اکنون در سندیکا به وجود آمده است، سبب شده تا رقبا در کنار یکدیگر نشسته و برای پیشبرد اهداف صنعت بیمه فعالیت کنند.

کریمی ادامه داد: با توجه به همین انسجام تلاش کردیم تا در مسیر حذف عوارض تحمیل شده بر اساس مصوبه شورای شهر و نیز مرتفع کردن بحث ارزش افزوده سال های ۹۶ و ۹۷ با حکم دیوان عدالت اداری، قدم برداشته و از هزینه تحمیل شده به صنعت بیمه پیشگیری کنیم.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران در ادامه مطرح کرد: همچنین در خصوص بیمه شدن بیمه تأمین اجتماعی بازاریابان بیمه های زندگی و بازنگری آیین نامه ها در ۵ کارگروه شکل گرفته شده در سندیکا اقدامات مطلوبی صورت پذیرفت.

وی افزود: در بحث شخص ثالث و نرخ تعیین شده نیز خوشبختانه موفق شدیم علی رغم نظر دیوان عدالت اداری مبنی بر کاهش نرخ حق بیمه، موفق شدیم با دلایل منطقی، افزایش قابل توجهی را نیز در بحث افزایش حق بیمه داشته باشیم و در کنار آن ۱۷ هزار میلیارد نقدینگی نیز به صنعت بیمه اضافه کنیم.

کریمی همچنین به بحث های ضروری که باید مورد توجه شرکت های بیمه قرار بگیرند اشاره کرد و گفت: یکی بحث تغییر اقلیم است که ضروری است مورد توجه شرکت های بیمه قرار گرفته و بیش از پیش نسبت به آن توجه کنند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران افزود: همچنین بهره مندی از بلاکچین از یکسو و راه اندازی کارت های هوشمند سلامت برای مشخص شدن حساسیت ها، داروهای مصرفی، روند درمان و سایر موارد مرتبط با سلامت افراد از سویی دیگر برای تسهیل در عملکرد و تسریع در فرایندها از جمله مواردی است که شرکت های بیمه ای باید در دستور کار خود قرار داده و در این مسیر حرکت کنند.

وی همچنین با اشاره به نقدهایی به صنعت بیمه مطرح ساخت: ضرورت دارد تا صندوق بلایای طبیعی در کارگروه معاونت فنی حضور پیدا کرده و عملکرد آن مورد واکاوی قرار بگیرد.

کریمی ادامه داد: همچنین مدیران فنی نیز باید متوجه باشند که صرف دریافت تأییدیه از سوی بیمه مرکزی، دلالت بر ماندگاری صلاحیت ها نداشته و این رویه می تواند در صورت وجود اشکال در عملکرد، مورد بازنگری قرار بگیرد و حتی اگر بیمه مرکزی نیز نسبت به آن مراعات کند، سندیکای بیمه گران برای حفظ و حراست از عملکرد صنعت بیمه، نسبت به آن صلاحیت اعتراض خواهد کرد.

دبیرکل سندیکای بیمه گران افزود: بحث پاسخگویی نیز از دیگر مواردی است که باید در صنعت بیمه مورد بازنگری قرار بگیرد؛ هم اکنون نظام پاسخگویی در این صنعت مطلوب نبوده و نظام پیگیری نیز مجبور است فعالانه تر عمل کند تا بتواند خلأ سرعت در پاسخگویی را به نحوی از انحاء پر کند.

وی به شرکت بیمه تعاون به عنوان میزبان جلسه نیز اشاره کرد و بیان داشت: بنده با توجه به اینکه اساساً بیمه را نیز یک تعاون می دانم، خوشحالم که موفق شدم در زمان ریاست بر بیمه مرکزی، مجوز فعالیت بیمه تعاون را صادر کرده و در صنعت بیمه یک تعاون در تعاونی را راه اندازی کنیم.

کریمی همچنین به نقش مدیرعامل کنونی بیمه تعاون در پیشبرد اهداف شرکت اشاره کرد و اظهار داشت: جناب یونس مظلومی نیز در بیمه تعاون بسیار خوب عمل کردند و باعث حفظ حیثیت بنیانگذاران، سهامداران و ذی نفعان شدند.

به امید مدیرعاملی افراد فنی در صنعت بیمه

یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون نیز در این جلسه با اشاره به آرزوی قلبی خود مبنی بر مدیرعامل شدن مدیران فنی در صنعت بیمه، به بحث بیمه های زندگی اشاره کرد و گفت: این روزها شاهد هستیم که برخی شرکت هایی که در ابتدای راه بیمه نامه زندگی هستند، سودهایی اعلام کردند که در سال های بعد قابل ادامه نیست؛ از این رو خواهش دارم که سیاست های تعیین نرخ سود، بر روال منطقی و دنباله دار باشد.

مدیرعامل بیمه تعاون همچنین به بحث مناقصات نیز اشاره کرد و اظهار داشت: در سال های اخیر که مناقصات بیمه ای رایج شده است، شرکت ها بعضاً بر اساس توافقات صورت گرفته عمل نمی کنند؛ همچنین در برخی رشته ها نیز شاهد هستیم که برای برنده شدن در مناقصه نرخ های نامتعارفی ارائه می شود که این در دراز مدت، موجبات آسیب به صنعت بیمه شده و از سوی دستگاه های نظارتی نیز مسائلی را برای شرکت ها به وجود می آورد.

وی از کنسرسیوم ها نیز یاد کرد و گفت: ضرورت دارد تا دایره شرکت های داخل کنسرسیوم از هشت شرکت به تمام شرکت های صنعت بیمه تعمیم پیدا کرده و با یکپارچه سازی ظرفیت صنعت بیمه، به پوشش هرچه بیشتر ریسک های موجود کمک می کند.

مظلومی به مسابقه اینشورتاک هم اشاره کرد و عنوان داشت: این مسابقه گامی مهم در صنعت بیمه محسوب می شود که مطلوب است شبکه فروش تمامی شرکت های بیمه ای با حضور در آن مهارت های خود را ضمن تقویت، در مقابل سایرین محک بزنند.

[۳] [۴]