- پایگاه خبری و تحلیلی توسعه پویا - https://toseepooya.ir -

شناسایی حوزه‌های فرهنگ‌ساز یک گام بلند به سمت رشد ضریب نفوذ بیمه است

شناسایی حوزه‌های فرهنگ‌ساز یک گام بلند به سمت رشد ضریب نفوذ بیمه است
رئیس شورای مدیران روابط عمومی‌های صنعت بیمه:
شناسایی حوزه‌های فرهنگ‌ساز یک گام بلند به سمت رشد ضریب نفوذ بیمه است [۱]

برپایی نشست شورای مدیران روابط عمومی های صنعت بیمه با انگیزه آشنایی بیشتر مدیران روابط عمومی با روند تولید سریال بیمه ای پلاک ۱۳ در جمع عوامل این سریال برگزار شد.

به گزارش توسعه پویا [۲] به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، مصطفی زندی که در لوکیشن سریال پلاک ۱۳ سخن می گفت با اعلام این مطلب افزود: توسعه فرهنگ بیمه، ماموریت مشترک تمامی روابط عمومی های این صنعت است و باید به سمتی برویم که همگانی سازی محصولات بیمه ای هدف اول و آخر فعالان این حوزه باشد.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل نهادناظر صنعت بیمه، ناآشنایی بخش بزرگی از آحاد جامعه با ظرفیت های بیمه ای را محصول نقصان فرهنگ سازی دانست و اظهار داشت: روابط عمومی های صنعت بیمه با همراهی رسانه های گروهی و همچنین برنامه ریزی دقیق و اقدام هماهنگ این نقصان را جبران خواهند کرد.

رئیس شورای مدیران روابط عمومی، آموزش مفاهیم بیمه ای را با روش غیرمستقیم، موثر دانست و ادامه داد: پرهیز از مستقیم گویی و فاصله گرفتن از شیوه های تبلیغاتی صرف در دستور کار سازندگان برنامه هایی است که به سفارش بیمه مرکزی و صنعت بیمه تولید و پخش می شوند.

وی تصریح کرد: گسترش فرهنگ بیمه و همگانی سازی محصولات بیمه ای با شرایط اقتصادی جامعه گره خورده اما با شناسایی حوزه های فرهنگ ساز کشور و شناساندن قابلیت های متنوع بیمه ای می توان به افزایش ضریب نفوذ بیمه در کشور امیدوار بود.

زندی از رسانه صدا و سیما به عنوان رسانه ای فراگیر و اثرگذار یاد کرد و اظهار داشت: جذابیت های بصری سیما و توفیق این رسانه در ایجاد حس آرامش و اطمینان در جامعه، ضرورت حضور پررنگ تر مفاهیم بیمه ای را در این رسانه، بیش از پیش تبیین می کند.

رئیس شورای مدیران روابط عمومی های صنعت با برشمردن مولفه های گوناگون در حوزه فرهنگسازی، خاطرنشان کرد: در کنار بهره گیری از ظرفیت های تبلیغاتی و تقویت بخش رسانه ای باید رویکرد خود را با سلیقه جامعه نزدیک تر کنیم.

وی افکارسنجی را از مهمترین ماموریت های روابط عمومی دانست و افزود: تحلیل بازخوردهای عمومی پس از هر فعالیت رسانه ای یک ضرورت است و هزینه ها باید با دستاوردها همخوانی داشته باشد.

مدیرکل روابط عمومی بیمه مرکزی با اشاره به برخی محدودیت های رسانه ای از سریال پلاک ۱۳ به عنوان اثری موفق در حوزه مخاطب یاد کرد و گفت: کشف جذابیت های بصری در شرایط محدودیت از جمله هنرهای اهالی رسانه محسوب می شود و این سریال در همین مسیر حرفه ای به حرکت خود ادامه خواهد داد.

گفتنی است پیش از نشست ماهانه شورای مدیران روابط عمومی صنعت بیمه، فعالان روابط عمومی از بخش های مختلف لوکیشن بازدید کردند و با عوامل این سریال پیرامون دیدگاه های خود به بحث و گفتگو پرداختند.

[۳] [۴]